۱۰ روستای خلخال بازسازی کامل می‌شود

۱۰ روستای خلخال بازسازی کامل می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۱

فرماندار خلخال گفت که عملیات اجرایی بازسازی کامل واحدهای مسکونی در حال تخریب ۱۰ روستای این شهرستان در سال آینده عملیاتی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون بابایی افزود: روستاهای دارای واحدهای مسکونی در حال تخریب این شهرستان شناسایی شده و سطح بازسازی بناهای در حال تخریب ۱۰ روستا از آغاز سال ۹۹ با همکاری بنیاد مسکن این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی گفت: بازسازی واحدهای مسکونی در حال تخریب روستاهای خلخال با ارائه کمک‌های بلاعوض مالی ،تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی با بازپرداخت طولانی مدت و همچنین ارائه خدمات رایگان همچون آواربرداری از سوی بنیاد مسکن این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی کامل ۴۵ واحد مسکونی روستای تزاروج از توابع بخش مرکزی در سال‌های گذشته و آغاز بازسازی کامل روستای مصطفی‌لو از اوایل امسال، اظهارداشت: ۷۷ واحد در روستای مصطفی‌لو در دست ساخت بوده که ۵۲ واحد در حال ساخت و مابقی نیز تا پایان نیم سال اول سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: بازسازی و مقاوم‌سازی روستاهای نیازمند بازسازی خلخال از سال آینده ساخت و بهسازی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: سهمیه امسال شهرستان خلخال برای بازسازی واحدهای مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۸۰۰ واحد است که با ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی‌مدت و همچنین کمک به بهسازی این واحدها با ارائه خدمات مشاوره‌ای ،تهیه نفشه و نظارت از سوی دولت است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن در کشور تاکنون بیش از ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند، افزود: اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی روستایی یکی از اصول مدیریت بحران شهرستان خلخال برای مقابله با حوادث احتمالی است.

فرماندار خلخال گفت: در تسهیلات بانکی جدید مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی علاوه بر اعتبارات دولت در زمینه ارائه تسهیلات و ضامن‌های زنجیره‌ای، کار آواربرداری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و تمامی هزینه‌های دریافت پروانه و ساخت واحد رایگان بوده که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ (ره) خلخال علاوه بر تسهیلات دولت از کمک‌های بلاعوض ۸۰ میلیون ریالی این نهادها نیز بهره‌مند خواهند شد.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman