هشدار ریزش ساختمان های تاریخی رشت

هشدار ریزش ساختمان های تاریخی رشت
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۳۳ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۸

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت گفت: خطر ریزش ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را تهدید می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با هشدار در خصوص خطر ریزش این 3 ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت ورود جدی شهردار رشت را به این موضوع خواستار شد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه هر هفته در جلسات کمیسیون فرهنگی گزارشی از روند مرمت و بازسازی این ساختمان های تاریخی ارائه می‌شود، افزود: مطالعات در این باره در دست انجام است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مرمت اصولی می‌توان خطرات ریزش این ساختمان های تاریخی را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: بی شک در کنار تمامی مباحثی که می‌تواند در صورت ریزش این ساختمان‌ها رقم بخورد، با ورود مدعی‌العموم، مشکلات حقوقی و قضایی نیز دامن ‌گیر شورا اسلامی و شهرداری رشت می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه در کاربری‌های ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، باید مباحث اقتصادی مورد توجه قرار گیرد گفت: این کاربری‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند.

فاطمه شیرزاد تصریح کرد: با مرمت این 3 ساختمان تاریخی، می توان زمینه جذب بیشتر گردشگر را فراهم کرد.

صداوسیما

برچسب ها:

ساختمان ،رشت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman