پیش بینی قیمت مسکن تا پاییز سال آینده

پیش بینی قیمت مسکن تا پاییز سال آینده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۸

فعالان بازار مسکن می‌گویند، کاهش 70 درصدی میزان معاملات و ناتوانی مردم برای خریدخانه که منجر به عدم حضور آن‌ها در بازار مسکن شده است، ارتباطی به قیمت بنزین ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، نشانه‌ها در بازار مسکن امسال از کاهش شدید توان خرید مردم حکایت دارد و پیش بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده بیان کننده وجود روند رکود غیر تورمی است. در این خصوص، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک به تازگی اظهار داشته است که سرمایه‌گذاری در خرید و فروش مسکن دیگر سودده نیست.

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به هدف سرمایه‌گذاری در بازار مسکن گفت: افرادی با این امید که مثلا در آذرماه ۹۸ خرید خود را از بازار مسکن انجام دهند و بهمن ۹۸ یا سال ۹۹ ملک خود را با سود بفروشند، وارد بازار معاملات می‌شوند؛ در حالی که این برنامه و هدف آن‌ها با رکود غیر تورمی موجود امکان پذیر نیست و عایدی را در بازار مسکن نصیب آن‌ها نخواهد کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان تابستان ۹۹ رکود غیر تورمی بازار مسکن ادامه یابد؛ از این رو به خریداران مصرفی توصیه می‌‌شود خرید خود را در بازار مسکن انجام دهند.

عقبایی در خصوص تاثیرپذیری بازار معاملات از قیمت بنزین و پیش بینی قیمت مسکن گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیری بر بازار مسکن ندارد. از ابتدای سال ۹۸ تاکنون قیمت مسکن ۳۰ تا ۴۰ درصد در نقاط مختلف کشور کاهش یافته است، تا پیش از افزایش قیمت بنزین نیز همواره قیمت مسکن نزولی بوده و میزان معاملات در هر ماه نسبت به ماه پیش از آن کاهش می‌یافت. این افت معاملات ناشی از کاهش توان خرید مردم است که بسیار پیش از افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، قیمت مسکن سال گذشته و امسال به صورت نامتعارف، غیر منطقی و ناموزون بالا رفت و بر اساس آمار مرکز آمار ایران بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافت، اما باید به این نکته توجه شود که به رغم افزایش قیمت بنزین، قیمت مسکن فعلا افزایش نمی یابد و در واقع این ظرفیت در بازار مسکن وجود ندارد.

دلتا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman