رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

بیش از 6هزار فرهنگی خانه دار می شوند

بیش از 6هزار فرهنگی خانه دار می شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۷

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر خانه دار کردن فرهنگیان فاقد مسکن، گفت: در این استان ۶ هزار و ۳۴۵ نفر از فرهنگیان برای دریافت مسکن در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، عیسی رحیمی اظهار داشت: این افراد از تاریخ ۶ تا ۱۱ آذر با مراجعه به ادارات تعاون و رفاه آموزش و پرورش شهرستان‌های محل سکونت و کار خود و ارائه مدارک برای دریافت این واحدهای مسکونی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه پس از جمع‌بندی، مدارک مجموع افراد ثبت نامی از طرف آموزش و پرورش استان تا ۱۳ آذر ماه به وزارتخانه ارسال شد، افزود: از روز پنجشنبه ۱۴ آذر نیز سامانه کشوری برای ثبت نام تمام فرهنگیان فاقد مسکن اعم از افرادی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌ و افراد جامانده‌ایی که موفق به ثبت‌نام نشدند، فعال و در دسترس قرار گرفته است.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: براساس تفاهم نامه منعقده میان وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی، نیروهای‌ فرهنگی رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشسته می‌توانند متقاضی دریافت این واحدهای مسکونی باشند.

وی اضافه کرد: همچنین فرد متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن نیز استفاده نکرده باشند.

رحیمی با تاکید بر اینکه متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد، گفت: زنان خود سرپرست دارای ۳۵ سال سن نیز می‌توانند متقاضی این واحدها باشند ضمن اینکه فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقده فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی مقرر شده است تعداد ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن کشور احداث و طی سه سال تحویل داده شود.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman