طرح اقدام ملی در لایحه بودجه 99 ثبت شد

طرح اقدام ملی در لایحه بودجه 99 ثبت شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۷

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده تا در سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان، به طرح‌های نوسازی بافت فرسوده و طرح ملی مسکن، اعتبار اختصاص دهد.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس ماده ۱ بند «ب» تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده تا از طریق شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، از محل تهاتر اراضی متعلق به این دو دستگاه و همچنین از محل منابع داخلی، تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آماده‌سازی، محوطه سازی، تکمیل مسکن مهر و همچنین طرح های نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و نیز طرح ملی مسکن اقدام کند.

همچنین ماده ۲ بند ب تبصره ۸ این لایحه، به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه می‌دهد تا به فروش عرصه (اراضی) مسکن مهرهای ۹۹ ساله اقدام کرده و منابع حاصله از آن را، پس از واریز در خزانه داری کل، صرف طرح های مذکور (تکمیل واحدهای مسکن مهر و طرح ملی مسکن) نماید.

گفتنی است ماده ۳ بند ب تبصره ۸ لایحه بودجه ۹۹ نیز بر امکان به رهن بردن اراضی متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان نزد بانک های عامل و صندوق های تأمین مالی برای تکمیل طرح های مذکور در ماده ۱ این بند (محوطه سازی مسکن مهر، توسعه زیربناهای پروژه های مسکن مهر، نوسازی بافت فرسوده و طرح ملی مسکن) تأکید دارد.

بر اساس لایحه بودجه ۹۹ کل کشور، این تسهیلات از محل فروش عرصه و اراضی ۹۹ ساله مسکن مهر تسویه خواهد شد.

گفتنی است، این ماده بر لزوم رعایت مقررات مذکور در طرح های تفصیلی و جامع شهرها در هنگام اجرای طرح ملی مسکن نیز تأکید دارد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman