تحرک نسبی بازار مسکن پایتخت

تحرک نسبی بازار مسکن پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۴۷ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

قیمت ماهیانه مسکن شهر تهران در وضعیت کلی دو درصد کاهش داشته است و در کلیت بازار مسکن تهران تعادل در قیمت ثبت شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، گزارش‌ها نشان می‌دهد که روند معاملات مسکن نسبت به شهریورماه که بازار در اوج رکود قرار گرفت، رو به بهبود است که این نشانه به تعادل رسیدن بازار است. متقاضیان، قیمت‌های ارائه‌شده فعلی را پذیرفته‌اند و فروشندگان هم به این نتیجه رسیده‌اند که با وجود افزایش نرخ دستمزد، قیمت مصالح و نهاده‌های تولید مسکن، جایی برای افزایش قیمت وجود ندارد. در واقع دو طرف عرضه و تقاضا به درک متقابل رسیده‌اند.

در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۷ میلیون و ۴۰۰ تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۳ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده مجیدیه کاهش قیمتی ثبت نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۶۶ معامله انجام شده است.

در محدوده پاسدار گمنام میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۹ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۵۵۹ معامله در این منطقه انجام شده است.

با وجود افزایش اندک معاملات، هنوز تعداد قراردادهای خریدوفروش کمتر از کف ۵۰۰۰ فقره در فروردین‌ماه امسال است و بازار ملک هنوز درگیر رکود ناشی از جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها طی حدود دو سال اخیر قرار دارد.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman