وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رتبه نخست چابهار در حاشیه نشینی

رتبه نخست چابهار در حاشیه نشینی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

وزیر راه و شهرسازی گفت: چابهار با وجود همه ظرفیت‌ها ،مقام نخست حاشیه‌نشینی نسبت به جمعیت در کل کشور را دارد به همین سبب بنیاد مسکن چهار استان به عنوان اعضای ستاد معین تعیین شده‌اند تا مشکلات را رفع و نسبت به ساماندهی کامل حاشیه این شهر اقدام کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از نقاط حاشیه شهر چابهار اظهار داشت: حاشیه‌نشینی چابهار باید سالها پیش مهار و ساماندهی می‌شد تا با این بحران فعلی و انبوه جمعیت بدون امکانات اولیه رو به رو نمی‌شدیم.

وی افزود: باوجود مشکلات مالی دولت، ایجاد و ساخت واحدهای مسکونی در تمام نقاط حاشیه شهر بویژه مناطقی نظیر مراد آباد، کمب و نوار شرقی و غربی در نظر گرفته شده و بزودی شاهد توسعه همه جانبه و بهره مندی مردم از تمام امکانات خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ستادهای معین بنیاد مسکن چهار استان مستقر در چابهار در مناطق حاشیه نشین تمام زیربناها، خیابان کشی، تخریب ها و مشخص کردن حریم های مسکونی و اداری و تشکیل پرونده ها را انجام داده اند و پیشرفت کارها خوب است.

وی ادامه داد: مردم با بنیاد مسکن همکاری کنند تا بتوانیم این منطقه را بطور کامل ساماندهی و درد و رنج مردم را پس از سالها انتظار با همت دولت کمتر کنیم.

اسلامی بر تسریع در ساماندهی، تخصیص تمام امکانات نظیر برق، آب، بهداشت، آموزش و سایر نیازمندی ها در مناطق حاشیه شهر چابهار تاکید کرد.

۷۰ هزار نفر در نقاط حاشیه شهر و بدون امکانات زندگی می کنند

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار نفر در بیش از ۱۰ نقطه حاشیه شهر بدون امکانات اولیه نظیر برق، آب، بهداشت، مدرسه و راه زندگی می کنند.

رحمدل بامری افزود: در طول ۲ سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و ساماندهی بیش از ۱۲ هزار خانوار در دستور کار است و بزودی شاهد ساماندهی اصولی آنان خواهیم بود.

وی گفت: همت دولت در ساماندهی حاشیه شهر چابهار ستودنی است و جا دارد از تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان قدردانی شود.

وزیر راه و شهرسازی به منظور آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار، ساخت شهر جدید تیس و بازدید از زیرساخت های حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و بندری سفری سه روزه به استان سیستان و بلوچستان (زاهدان و چابهار) داشت.

ایرنا

برچسب ها:

چابهار ،حاشیه نشینی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman