سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم حمایت دولت از اقشار کم درآمد

لزوم حمایت دولت از اقشار کم درآمد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۳

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت مسکن در ۸ سال گذشته سرسام آور بوده و اقشار کم درآمد را سردرگم کرده است.
به گزارش احبار ساختمان، صدیف بدری اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته طرح اقدام ملی مسکن است که در این زمینه باید دولت متناسب با نیاز مردم ورود پیدا کرده و کم و کاستی‌ها را در این زمینه جبران کند.

وی با اشاره به این که ارائه تسهیلات مسکن با شرایط مالی و درنظرگیری دغدغه مردم باید اولویت قرار گیرد بیان کرد: با توجه به این که تمامی این موارد و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در حال اجراست ولی پاسخگوی نیاز گسترده مردم نخواهد بود و باید در این زمینه اقدامات لازم و اساسی انجام یابد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید تامین مسکن متناسب با نیاز مردم باشد چرا که متاسفانه افزایش قیمت مسکن در 8 سال گذشته سرسام آور بوده و اقشار کم درآمد را سردرگم کرده است و این موضوع نارضایتی مردم و افزایش نگرانی آنان از افزایش اجاره خانه‌ها را به همراه دارد.

بدری اظهار کرد: ساماندهی بازار مسکن باید به شکل ویژه و اساسی به عنوان یک نیاز مبرم و اساسی برای خانوار نیازمند و زوج‌های جوان مورد توجه واقع شود و متاسفانه تسهیلات مسکن با 20 میلیون تومان برای هر فرد در شرایط کنونی اقتصادی جوابگوی نیازها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نام نویسی طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است که پنج استان کشور آغاز کننده اجرای این طرح بوده‌اند و در حال حاضر نیز ساخت 400 هزار واحد مسکونی از برنامه‌های دولت برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد است که باید از سال آینده با اتخاذ تدابیر و تصمیمات اساسی اجرای این طرح عملیاتی شود.

بدری با بیان این که سهم اردبیل از طرح اقدام ملی مسکن سه هزار و 200 واحد است افزود: انتظار می‌رود با نهایی شدن مراحل ثبت‌نام اجرای این طرح در استان اردبیل روند مناسبی به خود گرفته و پاسخگوی نیاز اقشار کم‌درآمد استان باشد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman