سرعت رشد اجاره‌بها کم شد

سرعت رشد اجاره‌بها کم شد
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۱۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۱

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: سرعت رشد اجاره‌بها در تهران در آبان‌ امسال به علت آغاز فصل سرما حدود ۳.۴ درصد نسبت به مهرماه کاهش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، بنا بر گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درباره وضعیت بازار خرید و اجاره مسکن شهر تهران در تابستان امسال متوسط اجاره بها در شهر تهران حدودا ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه ۳ درصد ودیعه اجاره مسکن به ازای هر متر مربع واحد مسکونی بوده است.

این گزارش آورده است که این رقم طی سه فصل اخیر با رشد همراه بوده است.

طبق همین آمار، در تابستان سال ۹۸ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، در حالی که این رقم در تابستان سال گذشته ۶.۷ میلیون تومان بوده است.

این گزارش اذعان دارد که در بهار امسال نیز متوسط اجاره مسکن به ازای هر متر واحد مسکونی، ۳۹ هزار تومان و در زمستان سال گذشته (۴ ماهه سوم ۹۷) ۳۱ هزار تومان بوده است.

این در حالی است که در پاییز سال گذشته (۳ ماهه سوم ۹۷) متوسط اجاره بها در هر متر مربع، ۹ هزار و ۴۰۰ تومان بوده؛ اما در تابستان سال گذشته (سه ماهه دوم ۹۷) متوسط اجاره بها ۳۲ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده است که نشان دهنده رشد ۲۶.۴ درصدی اجاره بها در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین در این پژوهش اعلام شده که طی ۶ ماهه دوم سال ۹۷ و نیمه نخست امسال نرخ افزایش قیمت مسکن با فاصله بسیار زیادی، بالاتر از نرخ رشد اجاره بها قرار داشته است که در اردیبهشت امسال این فاصله به بیشترین حد خود رسیده است.

با وجود کاسته شدن از سرعت رشد قیمت مسکن در ۶ ماه گذشته، اما نرخ رشد اجاره بها تا مهرماه امسال همچنان صعودی بود؛ با این حال در آبان ماه امسال به علت آعاز فصل سرما، سرعت رشد اجاره بها، ۳.۴ درصد نسبت به ماه قبل از آن (مهر ۹۸) کاسته شده؛ اما نسبت به ماه مشابه آن در سال قبل (آبان ۹۷) ۱.۸ درصد بیشتر است.

ایران آنلاین

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،اجاره 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman