کدام خانه‌ ها در بازار جذاب‌تر بوده اند؟

کدام خانه‌ ها در بازار جذاب‌تر بوده اند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۲۶ | ۱۳۹۸/۰۹/۱۱

آمار بانک مرکزی از بازار مسکن آبان‌ماه 98 می‌گوید؛ قیمت آپارتمان‌ در تهران کاهش یافته و تعداد معاملات بیشتر شده است. در این میان برخی آپارتمان‌ها متقاضیان بیشتری داشته‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس گزارش آبان‌ماه بانک مرکزی، تعداد معاملات واحد مسکونی در پایتخت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۴۰.۷ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر بررسی قیمت آپارتمان در تهران نشان می‌دهد که ارزش هر متر مربع خرید و فروش آپارتمان در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته، با ۳۵.۸ درصد افزایش روبه‎رو بوده است.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران تا پایان آبان‌ماه سال ۹۸ حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی بوده که گویای ۵۶.۲ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

کدام خانه‌ ها جذاب‌تر بوده اند؟

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بازار مسکن بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در آبان ماه امسال حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان به ازای هر متر مربع با میزان ۱۲ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ و همچنین ۶ تا ۷.۵ میلیون تومان به ترتیب با سهم ۱۱.۵ و ۱۰.۱ درصدی در رتبه‌ های بعدی قرار گرفته‌اند.

چه خبر از وضعیت اجاره؟

در آبان‌ماه امسال، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۷۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس آخرین وضعیت قیمت آپارتمان در پایتخت، شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری در ماه یاد شده نشان دهنده رشد به ترتیب ۳۱.۴ و ۳۱.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

البته آمارها نشان می‌دهد که آهنگ رشد شاخص کرایه مسکن در آبان ماه کمتر از مهرماه بوده است و مالکان اندکی انعطاف نشان داده‌اند.

شایان ذکر است که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران در آبان امسال، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

دلتا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،آپارتمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman