معاون شهرسازی شهرداری تهران مطرح کرد:

موضوع شناسنامه انرژی ساختمان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد

موضوع شناسنامه انرژی ساختمان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۸ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۷

معاون شهرسازی شهرداری تهران از لزوم توجه به موضوع برچسب و شناسنامه انرژی ساختمان‌ها خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالرضا گلپایگانی در همایش ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی با بیان این‌که این همایش محلی برای انتقال و اشتراک تجربیات در مورد ساختمان و شهر پایدار است، گفت: بحث انرژی ساختمان در این همایش و در قالب پنل‌های مختلف مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و امیدواریم با همراهی نهادهای مورد مسئول برچسب و شناسنامه انرژی ساختمان‌ها به عنوان یک اقدام جدی مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه‌ ساخت بناهایی که حداقل مصرف انرژی را دارند انجام شده، اظهارکرد: حتی شرکت سرمایه‌ گذاری مسکن که در سراسر کشور ساختمان‌هایی را می‌سازد در طول این مدت در مرحله‌ی ساخت و اجرا برنامه‌های خوبی در خصوص انرژی ساختمان داشته است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این‌که طراحی و معماری ساختمان‌های پایدار و همزیستی آنها با محیط زیست بسیار مهم است، ادامه داد: رویکرد امروز شهرداری در حوزه شهرداری تقویت رویکرد احترام به طبیعت است و احترام به طبیعت یکی از زیرساخت‌های ساختمان‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که ساخت‌وساز بر روی آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: 30 الی 35 درصد مصرف انرژی در ساختمان‌ها است که این انرژی بر روی افزایش آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد و یکی از اهداف ما اندازه‌گیری دقیق مصرف انرژی است تا ببینیم مصرف سوخت در ساختمان‌ها به چه میزان بر روی آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد و با عدد و رقم دقیق بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم، اما آن چیزی که بدیهی است آنکه 30 الی 35 درصد مصرف سوخت در ساختمان‌ها است.

گلپایگانی با تاکید بر لزوم توجه به طبیعت در ساختمان‌سازی تصریح کرد: سال گذشته مصوبه برج‌ باغ لغو شد و این نشان دهنده تغییر رویکرد ما است، چرا که پیوند نامیمون برج و باغ نباید از اول اتفاق می‌افتاد و حالا در رابطه با حفظ طبیعت اجازه ندادیم که باغات تخریب شوند و این رویکرد تسری می‌یابد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این‌که رویکرد دیگر مدیریت شهری کنترل ساخت ساختمان‌ها مطابق با مقررات ملی ساختمان است، اظهار کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان اجباری است؛ اما متاسفانه خروجی برخی از ساختمان‌ها نشان‌دهنده این است که این مهم رعایت نمی‌شود که در نظر داریم به وظیفه ذاتی شهرداری مبنی بر کنترل این مقررات عمل کنیم.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman