سرمایه ایران در سوریه ١٠٠ میلیون لیر است

سرمایه ایران در سوریه ١٠٠ میلیون لیر است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۲۸ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش تجاری ایران و سوریه که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد در درخواست از مسئولان سوری، اظهار کرد: برای بازسازی و توسعه سوریه، نقش اول را به شرکت های ایرانی بدهید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانی که علاقه و استقبال برای همکاری های دو جانبه بین ایران و سوریه وجود داشته باشد بطور قطع، پتانسیل های خوبی برای ساخت و سازهای ۲طرفه وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته درکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گام های بزرگی برداشته شده است و تنظیمات برنامه ای و تبادلات افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیروزی های مقاومت در سوریه زمینه را بیش از گذشته برای همکاری های دو کشور فراهم کرده است. پروژه های مسکونی و ساختمانی در سوریه از جمله اولویت های این کشور است.بیشتر بخوانید: مبلغ اقساط تسهیلات طرح ملی مسکن مشخص شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امشب سند همکاری های ایران و سوریه امضا خواهد شد. شرکت های زیر ساخت حمل و نقل و مادر تخصصی شهرک های مسکونی با شرکت های متناظر خود در سوریه همکاری خواهند داشت و شرکت های خصوصی می توانند از این دو شرکت برای شرکت در مناقصات و انجام پروژه ها استفاده کنند.

اسلامی درباره حل مشکل ضمانت نامه های بانکی افزود: برای حل این موضوع می توانیم ضمانت نامه از شرکت های ایرانی را در ایران دریافت کنیم تا زمینه برای کار فراهم شود.

وی افزود: دستور بشار اسد رییس جمهور سوریه برای همکاری با ایران در زمینه بازسازی این کشور باعث می شود تا ابهامی در همکاری در این زمینه باقی نماند.

وی اظهار کرد: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه ٤٩ درصد و سرمایه آن نیز ١٠٠ میلیون لیر است. توافق کردیم که شرکت دولتی مشترک ایران و سوریه را ایجاد کنیم و شرکت های خصوصی از این طریق پروژه ها را تحویل بگیرند. با این روش دیگر شرکت های خصوصی در زمینه ضمانت نامه مشکلی نخواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

ساخت و ساز ،سوریه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman