چرا وجود لابی من در برج ها ضروری است؟

چرا وجود لابی من در برج ها ضروری است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۴

در بدو ورود به ساختمان‌های لوکس با فردی روبرو می‌شویم که عنوان لابی من را یدک می‌کشد اما این فرد چه وظایفی دارد و نقش وی در نگهداری از ساختمان چیست؟
به گزارش اخبار ساختمان، برای درک جایگاه لابی‌من حرفه‌ای در یک برج لوکس نیازمند آشنایی با تعریف لابی‌من هستیم و بر این اساس باید دانست وقتی سخن از خدمات نگهداری از برج‌های لوکس - که علاوه بر کیفیت متفاوت ساخت‌وساز، ساکنان آن را افراد موفق و برگزیده جامعه از نظر علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تشکیل می‌دهند - به میان می‌آید، این خدمات یک نقطه ابتدایی در بدو ورود به ساختمان دارد که لابی‌من نامیده می‌شود.

نقش لابی‌من در خدمات نگهداری از برج‌های لوکس چنان حائز اهمیت است که این خدمات بدون لابی‌من حرفه‌ای قابل‌تصور نیست اما سوال اینجاست که لابی‌من حرفه‌ای باید واجد چه ویژگی‌های سنی، شخصیتی و مهارتی باشد؟ در این متن کارشناسان شرکت تداوم آرامش، نخستین شرکت ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه نگهداری از برج‌های لوکس در کشور، با تکیه‌ بر تخصص و تجربه موفق خود در خدمت‌رسانی و نگهداری از ده‌ها برج لوکس در منطقه یک تهران، نقش و جایگاه لابی من در خدمات نگهداری از ساختمان را تبیین کرده و ویژگی‌های لازم برای تصدی این شغل را برشمرده‌اند.

چرا حضور لابی من حرفه‌ای در برج‌های لوکس مهم است؟

یک برج لوکس پیش‌تر و بیشتر از هر مؤلفه دیگر، نیازمند امنیت و آرامش است تا ساکنان آن – که در زندگی حرفه‌ای خود عموماً افرادی پرمشغله و دارای مسئولیت‌های مهم هستند - در آسودگی خیال زندگی کنند. فردی که در یک برج لوکس بیشترین نقش را در ایجاد امنیت و آرامش به عهده دارد، لابی من است.

لابی من فردی است که به‌عنوان نیروی مستقر در برج از جزئیات رفت‌وآمد ساکنان برج باخبر است و از طریق دوربین‌های نظارتی تمام گوشه و کنار برج را زیر نظر دارد. بر این اساس چنانچه فردی غیر از ساکنان بدون دلیل موجه وارد برج شود، مانع او خواهد شد و یا اگر اتفاقی در بخشی از برج روی دهد که امنیت برج یا ساکنان را خدشه‌دار کند، یک لابی من حرفه‌ای به‌سرعت وارد عمل شده و این رویداد توسط خود وی یا دیگر افراد مسئول، مدیریت می‌شود.

کوچک‌ترین اهمال در این مسئولیت می‌تواند موجب ناامنی در برج شود و بر این اساس، حضور لابی من حرفه‌ای که ترددها را در برج با دقت زیر نظر داشته باشد و در مواقع ضروری از حوادث و اتفاقات مخل آرامش و امنیت در برج جلوگیری کند، بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر لابی من فردی است که بیشترین ارتباط مستقیم را با ساکنان برج دارد و به‌عنوان پل ارتباطی ساکنان با هیات مدیره و مجموعه نگهدارنده برج عمل می‌کند. از این منظر نیز حضور یک لابی من حرفه‌ای به بهبود ارتباطات ساکنان، هیات مدیره و مجموعه نگهداری کننده از برج خواهد انجامید.

لابی من حرفه‌ای از نظر جسمی سالم و آماده است

اولین ویژگی مورد نیاز برای لابی من حرفه‌ای، سلامت و آمادگی جسمانی است. البته از لابی من انتظار نمی‌رود مثل یک بادیگارد عمل کند و یا به فنون رزمی مسلط باشد اما جنس کار لابی من به صورتی است که باید آمادگی جسمی برای ساعات طولانی کار و شیفت‌های شب‌کاری داشته باشد. ضمناً لابی من باید وظایف کنترلی و نظارتی خود را با دقت بالا انجام دهند بنابراین وی باید از نظر بینایی و شنوایی و سرعت عمل در حد مطلوبی باشد که تمام این ویژگی‌ها مستلزم سلامت و آمادگی جسمانی است.

لابی من حرفه‌ای؛ متاهل اما نه بسیار جوان و نه خیلی پیر!

لابی من فردی است که با خانواده ساکنان برج سروکار دارد و متاهل بودن وی، این ارتباط را سالم‌تر و اخلاقی‌تر می‌کند. از سوی دیگر، یک لابی من حرفه‌ای نمی‌تواند بسیار جوان باشد چرا که این کار نیازمند پختگی و تجربه برای درک وظایف محوله و برقرار کردن ارتباط مثبت با ساکنان و هیات مدیره است. از طرفی لابی من نباید خیلی پا به سن گذاشته باشد چرا که کهولت سن با برخی وظایف لابی من که آمادگی جسمی و سرعت عمل بالایی می‌طلبد، در تضاد است. محدوده سنی ۳۵ تا ۵۵ سال بهترین محدوده سنی برای لابی من است.

لابی من حرفه‌ای دارای روابط عمومی بالا است

به یک سوال ساده پاسخ دهید. تمایل دارید لابی من برج شما فردی غیراجتماعی و انزواطلب باشد یا فردی اجتماعی و دارای روابط عمومی بالا که در تعامل با شما و خانواده و مهمانان شما، از خود قابلیت گفتگوی سازنده را بروز دهد؟ این سوال توسط شرکت تداوم آرامش از شماری از ساکنان برج‌های لوکس پرسیده شد و به نظر می‌رسد عموم مردم تمایل دارند فردی اجتماعی به‌عنوان لابی من در برج مسکونی آن‌ها خدمت کند. یک لابی من با روابط عمومی بالا مسائل و تذکرهای قانونی و امنیتی را که ممکن است در رابطه با سکنه برج ضرورت پیدا کند، با کمترین تنش به انجام می‌رساند.

در دنیای امروز، روابط عمومی بالا علاوه بر خصوصیات ذاتی هر فرد به مطالعه و آگاهی نیز نیازمند است بنابراین یک لابی من حرفه‌ای نمی‌تواند فردی کم‌اطلاع و عامی باشد و بهتر است وی از دانش و تحصیلات کافی برای درک دقایق و ظرایف ارتباطات انسانی برخوردار باشد.

لابی من حرفه‌ای؛ ریزبین و دقیق

آخرین ویژگی دقت و ریزبینی است. بسیاری از مشکلات امنیتی و حوادث ناخوشایند در برج‌ها با دقت و ریزبینی لابی من قابل‌ پیشگیری است اما اگر لابی من فردی فاقد دقت نظر و بی‌توجه به نکات و جزئیات اطراف خود باشد، مسائل ساده می‌تواند به مشکلات بزرگ تبدیل شود. برای مثال بی‌دقتی و بی‌توجهی به اتفاقاتی که در توسط دوربین‌های نظارتی به نمایشگر لابی من منتقل می‌شود می‌تواند خسارت‌های شدید مالی و حتی جانی برای ساکنان برج ایجاد کند.

ایسنا

برچسب ها:

لابی من ،برج ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman