جان دوباره بخش مسکن در شهرستان قاین

جان دوباره بخش مسکن در شهرستان قاین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۸ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۴

فرماندار قاین با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد فرسودگی املاک روستایی در شهرستان قاین داریم، گفت: با اجرای طرح مسکن محرومین بخش مسکن شهرستان جان تازه گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد کریمی در بازدید از پروژه های اشتغال کمیته امداد در شهرستان قاین اظهار داشت: تنها عاملی که می تواند جامعه را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد، تزریق امید و بالا بردن روحیه اجتماعی جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ جامعه ای با پول به جایی نرسیده مگر با امید و روحیه اجتماعی، بیان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بزرگی است اما باید امید را در استان بیشتر کنیم.

فرماندار قاین با بیان اینکه باید کاری کنیم در افکار عمومی مردم، نگاه واقع بینانه شکل بگیرد، عنوان داشت: اگر این امر محقق نشود بستر برای برخی التهاب ها مهیا است.

رتبه نخست قاین در اجرای طرح مسکن محرومین

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتفاق های خوبی در استان در حال رخ دادن است، افزود: یکی از این اتفاقات اجرای طرح مسکن محرومین بوده که شهرستان قاینات رتبه نخست را در اجرای این طرح به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قاینات با ۱۷۳ روستای دارای سکنه، پنج نقطه شهری و ۱۱۷ هزار جمعیت مقام دوم را در استان از نظر میزان جمعیت دارد، بیان داشت: از طرفی این شهرستان منطقه زلزله خیز بوده و ۲۰ درصد فرسودگی املاک روستایی در شهرستان قاین است.

فرماندار قاین با اشاره به اینکه در مرحله نخست طرح مسکن محرومین ۹۷۳ واحد سهم شهرستان قاینات بود، گفت: از این تعداد ساخت ۶۰۰ واحد به بنیاد مسکن و ۳۷۳ واحد به کمیته امداد واگذار شده است.

کریمی اضافه کرد: در زمانی که شرایطی بسیار سختی فراروی نظام کشور حاکم است، دولت برای ساخت این واحدها ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد به متقاضین واگذار می کند.

وی با بیان اینکه توزیع این واحدها بر اساس سهمیه بندی انجام شده است، عنوان داشت: این سهمیه بندی بر اساس سرانه جمعیت بین روستاها توزیع شده و نیازمندان هر روستا با معرفی دهیار و شهردار شناسایی شده اند.

فرماندار قاین ادامه داد: از سهمیه شهرستان در بخش مسکن محرومین ۶۰ واحد در مرحله نازک کاری و بهره برداری است و امیدواریم تا بهمن ماه بحث مسکن محرومین را به اتمام برسانیم.

اتمام دوبانده سازی محور بیرجند- قاین تا سال ۹۹

کریمی با بیان اینکه به ندرت شاید چند واحد با مشکلاتی از جمله ضامن و زمین روبه رو باشند، بیان کرد: با این وجود تاکنون فراتر از قانون عمل کردیم و خیلی از مشکلاتی که در زمینه تامین زمین بود حل شد.

وی یادآور شد: با اجرای طرح مسکن محرومین در حال حاضرشهرستان قاین به کارگاه تولیدی تبدیل شده و بسیاری از کارگاه های تولیدی و مشاغل مرتبط با این حوزه جان دوباره گرفته اند.

فرماندار قاین با بیان اینکه همچنین با پیگیری های استاندار دوبانده شدن محور بیرجند- قاین به عنوان یکی از مطالباتی مهم مردم شهرستان در حال تحقق است، افزود: طبق قول های داده شده از سوی وزارت راه و شهرسازی امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۹ دوبانده شدن این محور به پایان برسد.

کریمی اضافه کرد: ۲۳ کیلومتر تا پایان اردیبهشت ماه زیر بار ترافیک می رود ۲۷ کیلومتر باقی مانده نیز قبل از پایان دولت امیدوار هستیم به پایان برسد.

مهر

برچسب ها:

مسکن محرومین ،قاین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman