رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد:

پایان بازسازی‌ خانه‌های زلزله‌زده‌ها تا تیرماه

پایان بازسازی‌ خانه‌های زلزله‌زده‌ها تا تیرماه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۱ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۴

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پایان بازسازی‌ خانه‌های زلزله‌زده‌ها تا پایان تیر ماه وقت منطقی و فشرده‌ای است و امیدواریم با همکاری مردم و به کمک دستگاه‌های اجرایی و یاری تمامی دست‌اندرکاران کار خداپسندانه‌ای انجام دهیم تا مردم هم راضی باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در بازدید از روند ساخت اسکان موقت و آواربرداری در روستای زلزله زده ورنکش با بیان اینکه اولین مرحله آواربرداری تقریبا رو به اتمام است، اظهار کرد: آواربرداری طی روزهای آتی به پایان می‌رسد. اکنون 200 دستگاه ماشین آلات در حال فعالیت بود و تا آواربرداری آخرین خانه در مناطق زلزله زده حضور داریم و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر بخشی از خانه‌های تخریب شده دست نخورده باقی مانده، برای استفاده از مصالح آن به منظور بازسازی خانه‌ها بوده و پس از اتمام بازسازی و نوسازی خانه‌ها، نخاله و آوار پیرامون آن را به بیرون منتقل می‌کنیم.

تابش از ساخت ۲۳۰ اتاقک برای اسکان موقت متقاضیانی که مایل به ساخت اتاقک‌های 12 متری بودند، خبر داد و گفت: غیر از این 233 نفر، مابقی تقاضای دریافت وام 10 میلیون تومانی برای تهیه مسکن استیجاری داشتند که سه میلیون آن پرداخت شده است و مابقی پس از تحویل چادر و تعیین محل برای اجاره، پرداخت می‌شود.

وی در خصوص آخرین اقدامات برای اسکان دائم زلزله زدگان گفت: 30 واحد پی کنی شده و فونداسیون 10 واحد نیز در حال آماده سازی است. همچنین 4000 تن مصالح فولادی خریداری کرده‌ایم و از کارخانجات هم تخفیف مناسبی گرفته‌ایم و این تخفیف را به مردم منتقل می‌کنیم.

تابش در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به زلزله زدگان بیان کرد: اعتبارات به بانک‌ها ابلاغ و با مدیر عامل تمام بانک‌ها صحبت شده است، هیچ مشکلی در زمینه دریافت تسهیلات برای خانواده‌ها نیست. وام بلاعوض هم نزد ما بوده و این امکان هست که زودتر از تسهیلات به دست خانوارها برسد.

وی متذکر شد: امیدواریم بتوانیم تا شب عید تعدادی از خانه‌ها را با همکاری خانوارها آماده کنیم، سعی می‌کنیم تا عید یا یک ماه بعد از آن، خانه‌ها را آماده اسکان کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در زمینه مقاوم سازی خانه‌ها بیان کرد: در زمینه پیشگیری اقدامات گسترده‌ای انجام شده و در سطح کشور دو میلیون واحد مسکونی روستایی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اعطای سالانه 200 هزار فقره وام پنج درصد تا سقف 40 میلیون تومان به کمک بانک‌ها نیز از دیگر راهکارها بوده و به کم بضاعت‌ها نیز وام بلاعوض 10 میلیون تومانی اعطا می‌کنیم.

ایسنا

برچسب ها:

ساختمان ،مقاوم سازی ،زلزله 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman