شهردار اردبیل:

95 درصد تملک اراضی نیار انجام شده است

95 درصد تملک اراضی نیار انجام شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۲

شهردار اردبیل گفت: 95 درصد تملک اراضی نیار انجام شده و به سرعت طرح‌های پیشنهادی در این محدوده اجرایی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: 50 هکتار زمین در این محدوده به تملک شهرداری درمی‌آید که در طرح اولیه قرار است 25 هکتار فضای سبز عملیاتی شده و مابقی اراضی نیز به سایر کاربری‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در 20 سال اخیر براساس تصاویر هوایی آرام آرام از اراضی کشاورزی درجه یک این محدوده کاسته شده و با تفکیک این اراضی شاهد فروش آن بودیم، خاطرنشان کرد: اهالی نجیب نیار با شهرداری نزدیک‌ترین همکاری را دارند و بر پایه این همکاری ما تاکنون موفق شدیم 95 درصد تملک اراضی را در این محدوده انجام دهیم که این اقدام نقطه عطفی در فعالیت شورا و شهرداری به حساب می‌آید.

شهردار اردبیل افزود: ما نگران آن هستیم که در آینده این اراضی به حداقل برسد و با تغییر کاربری‌هایی که اعمال می‌شود این اراضی ناب به تاراج برود که از همین روی تصمیم گرفتیم تا با تملک علاوه بر احداث فضای سبز سایر کاربری‌های عمومی، معابر و شوارع را نیز تعیین کنیم.

لطف‌اللهیان ادامه داد: تغییر نام کوچه‌ها و معابر شهر اردبیل به اسم شهدا و حک تصاویر آنها با تشویق و تمجید مسئولان کشوری روبرو شده و امیدواریم با جلوگیری از نامگذاری‌های متعدد که اسباب سردرگمی مردم را فراهم می‌آورد اکثر کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر را به اسم شهدا و مفاخر اردبیل نامگذاری کنیم.

وی با قدردانی از مساعدت شورای شهر در تعریض و تخریب ساختمان سابق شورای شهر اردبیل بیان کرد: با اصلاح هندسی در این منطقه و خیابان‌کشی شاهد رضایت مردم در این محدوده هستیم.

شهردار اردبیل همچنین بدهی شهرداری به تامین اجتماعی و تقسیط 24 ماهه این بدهی با بخشودگی رقم جریمه را یادآور شد و تصریح کرد: تامین اجتماعی وثیقه ملکی می‌خواهد تا روند تقسیط و پرداخت ماهانه اقساط را آغاز کنیم که قطعا این امر به نفع شهرداری خواهد بود تا بدهی خود را مستهلک کند.

لطف‌اللهیان به بدهی 4 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل به تامین اجتماعی و بدهی‌های انباشت شده در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با تقسیط این بدهی ما در حال حاضر مبالغ کسر شده از حقوق کارکنان و کارگران را به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنیم تا مشکلی در آینده از این بابت نداشته باشیم.

در پایان با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر در ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری به ویژه مجموعه کارگری اشاره و اظهار کرد: با این طرح شورای شهر کارشناسان شهرداری سعی می‌کنند تا شیوه نامه معقول و منطقی را در جذب نیروهای فصلی تهیه کرده و براساس آن جذب و بکارگیری نیرو انجام شود.

ایسنا

برچسب ها:

ساختمان ،شهرداری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman