1385 نفر از ایتام گیلان فاقد مسکن هستند

1385 نفر از ایتام گیلان فاقد مسکن هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۸

طبق گفته‌ مسئولان ذی‌ربط در کمیته امداد هم‌اینک ۱۸۰ واحد مسکن برای ایتام و فرزندان محسنین گیلان در حال ساخت است و هنوز هزار و ۳۸۵ نفر از ایتام این استان فاقد مسکن هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، یکی از خدمات ارائه‌شده به ایتام و فرزندان محسنین ساخت مسکن برای آن‌ها است که طبق آمارهای ارائه شده تاکنون تعداد 85 واحد مسکن برای ایتام و محسنین ساخته‌شده و 180 واحد مسکن هم در حال ساخت برای آن‌ها است اما هنوز هزار و 385 نفر از ایتام این استان فاقد مسکن هستند.

در کنار نقش‌‌آفرینی مؤثر،نهادهایی نظیر کمیته امداد امام خمینی برای یاری رساندن به محرومان جامعه، نقش و وظیفه آحاد مردم به ویژه خیران نیک‌اندیش برای مشارکت در امور خیر و کمک‌رسانی به نیازمندان مختلف جامعه جدای از وظیفه شرعی و دینی به عنوان یک تکلیف و رویکرد انسانی لازم و ضروری به نظر می‌‌رسد.

نهادها و سازمان‌هایی با رویکرد کمک به اقشار بسیار ضعیف جامعه در کنار انجام امور خیریه و عام‌المنفعه نه‌تنها در کشور ما به عنوان یک اصل و یک امر خداپسندانه و مترقی قلمداد می‌شود بلکه در سایر ملل خارجی و ادیان دیگر نیز از دیرباز تاکنون به عنوان امری مورد ستایش شناخته شده و مردم نسبت به انجام آن دید بسیار روشنی دارند.

افزایش مدرسه‌سازی، ساخت مسکن محرومان، پرداخت صدقات، زکات و نظایر اینها جدای از کمک‌های نقدی و غیرنقدی دیگر به قشر ضعیف و محروم جامعه که در تمام طول سال شاهد آن هستیم نتیجه ترویج فرهنگ مشارکت در امور خیریه است که به طور یقین نهادینه شدن هر چه بیشتر آن به برقراری عدالت در جامعه کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه این نهاد حمایتی اقدامات بسیار گسترده‌ای را در جهت کمک به مددجویان خود انجام می‌دهد عنوان کرد: در حال حاضر و طبق آمارهای ما بالغ بر سه هزار و 536 یتیم با 15 هزار و 181 حامی تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان قرار دارند.

عباس اهرابی مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیران برای یاری رساندن به ایتام و فرزندان محسنین استان گیلان و حمایت از آنان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هم‌اینک چیزی در حدود 167 نفر از فرزندان محسنین استان گیلان هنوز فاقد حامی هستند بنابراین می‌طلبد مردم و خیران حمایت بیشتری از این افراد به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه 6 هزار و 530 حامی هم‌اکنون از 4 هزار و 543 فرزند محسنین تحت پوشش نهاد کمیته امداد در استان گیلان حمایت می‌کنند خاطرنشان کرد: یقیناً با جذب هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی و با حضور پررنگ‌تر خیران نیکوکار، می‌توان امکانات و رفاه بیشتری را برای این افراد در سطح جامعه فراهم کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از خدمات مهم، ماندگار و بسیار اثرگذار این نهاد حمایتی را که با مشارکت حامیان و نیکوکاران اجرا می‌شود اکرام ایتام دانست و اظهار داشت: نیازهای یک یتیم و یا فرزند محسنین فقط شامل نیازهای مالی نمی‌شود بلکه باید برای آنان در حوزه‌‌های فرهنگی، اقتصادی و اشتغالزایی نیز برنامه‌ریزی کرد.

اهرابی مهم‌ترین راه‌هایی که توسط آن مردم نیکوکار و خیران به صورت غیرحضوری می‌توانند به افراد محروم جامعه کمک کنند را برشمرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری *8877*013# و یا با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و portal.mohsenin.ir یاریگر ایتام و فرزندان محسنین گیلان باشند.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن ،ایتام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman