باید ابهامات طرح اقدام ملی برطرف شود

باید ابهامات طرح اقدام ملی برطرف شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۵

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که طرح ملی مسکن ابهام دارد که باید برطرف شود، گفت:‌ در بسیاری از استان‌ها زمین دولتی برای اجرای این طرح وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید کیانپور با اشاره به این‌که قطعا هر طرحی که به خانه دار شدن مردم منجر شده و تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند در بازار مسکن موثر است، اظهار کرد:‌ طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی که در یکسال و نیم مطرح شده و به گفته وزارت راه و شهرسازی احداث بیش از 180 هزار واحد آن آغاز شده قطعا در بازار مسکن موثر است.

وی با بیان این‌که بخشی از ابهامات طرح اقدام ملی مسکن در نحوه توزیع بین دهک ها و شفاف شدن شرایط ثبت نام است که باید حل شود،‌ادامه داد:‌ این طرح باید در جهت عدالت دسترسی همه جانبه برای اقشار جامعه هدف باشد و بر اساس آن متقاضیان سنجیده شوند تا از این طریق خانه اولی ها و زوج های جوان بتوانند صاحبخانه شوند.

کیانپور با اشاره به اصل 31 قانون اساسی مبنی بر اینکه دولت باید برنامه ریزی مناسبی برای خانه دار کردن مردم داشته باشد، افزود: در بسیاری از استان‌ها که زمین دولتی وجود ندارد وزارت راه و شهرسازی باید پیگیر شود و از طریق منابع طبیعی و یا سایر راهکارها بر اساس نیاز مسکن به محدوده شهر بیفزاید.

وی خواستار تشکیل شورای مسکن با حضور رئیس جمهوری شد و گفت:‌ 6100 انبوه ساز در کشور وجود دارد که باید اجازه دهیم تا هرکدام بنا به توان 100 هزار واحد مسکن را در مدت دو سال بسازند. در صورت فراهم شدن این امکان بخش عمده ای از نیاز مسکن تامین می شود.

تسنیم

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman