رییس سازمان نظام مهندسی قم:

سازندگان ساختمان صلاحیت لازم را ندارند

سازندگان ساختمان صلاحیت لازم را ندارند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۵

رییس سازمان نظام مهندسی قم گفت: یک گره جدی در رونق تولید که اکنون با آن مواجه هستم، عدم وجود سازندگان واجدشرایط است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در کشور باشیم.
به گزارش اخبار ساختمان، امین مقومی در رویداد بزرگ صنعت ساختمان که در تالار شهر قم برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به آمار، عمر مفید ساختمان در کشور حدود ۳۰تا ۳۵سال است که طبق گزارشات این عمر مفید کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد گره اصلی صنعت ساختمان این است که سازنده ساختمان در کشور صلاحیت لازم را ندارد و همچنین پاسخگو عملکرد خود نیست؛ متاسفانه سازندگان از مصالح بی‌کیفیت و نیروی انسانی ساده و بدون مهارت استفاده می‌کنند که آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی قم بیان کرد: در کشور هم تولیدکنندگان مصالح با کیفیت وجود دارد و هم کارگران دارای کارت مهارت و متخصص وجود دارند که در این زمینه خلأ حس نمی‌شود و باید از این نیروی انسانی و مواد اولیه با کیفیت استفاده شود تا هم کیفیت ساخت افزایش پیدا کند و هم شاهد رونق تولید داخلی باشیم.

وی ادامه داد: یک گره جدی در رونق تولید که اکنون با آن مواجه هستم، عدم وجود سازندگان واجدشرایط است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رفع مشکلات و رونق تولید در کشور باشیم.

عبدالله بیان مشاور مدیرعامل مخابرات استان قم نیز در ادامه مراسم با تشریح تکنولوژی فیبر نوری، عنوان کرد: استان قم اولین استانی بود که در تکنولوژی فیبر نوری وارد شد و به صورت محدود در سال ۹۴آغاز شد که با استقبال مردم قم همراه شد و این روند توسعه یافت.

وی افزود: بستر ارتباطی بحث هوشمندسازی نیازمند یک شبکه ارتباطی پایدار است که فیبر نوری آن را تامین می‌کند و در این خصوص نسل پنجم اینترنت همراه مکمل این بخش است که در ایجاد خانه و شهر هوشمند بسیار اثرگذار است.

مشاور مدیرعامل مخابرات استان قم بیان کرد: دنیا به سمت هوشمندسازی و اینترنت اشیا حرکت می‌کند و تمام وسایل خانه جدید به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز هستند و بستر به‌شکلی فراهم است و لازم است در ساختمان سازی این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا تکنولوژی فیبر نوری رونق بگیرد.

وی ادامه داد: استفاده از فیبر نوری بسیار ارزان قیمت‌تر از شبکه‌های جریان ضعیفی است که اکنون در کشور استفاده می‌شود و همچنین استفاده از یک تار نوری می‌تواند چندین شبکه جریان ضعیف را پشتیبانی کند.

بیان اظهار کرد: خدمات گسترده‌ای در بستر فیبر نوری ارائه می‌شود که ارائه اینترنت خانگی و انواع شبکه‌ها تنها بخشی از این خدمات است که اکنون در استان قم و کشور به سهولت ارائه می‌شود و لازم است که در ساختمان سازی، استفاده از فیبر نوری که مزایا بسیاری دارد، مورد توجه قرار بگیرد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman