رونق معاملات مسکن همراه با قوانین جدید

رونق معاملات مسکن همراه با قوانین جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۳

برنامه‌ها و اقدامات در حال انجام، رفته‌رفته تأثیرات مثبت خود را در بازار مسکن نشان می‌دهد و معاملات روند افزایشی داشته‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، اخبار تازه از بازار مسکن خبر از رونق تسهیلات و افزایش معاملات می‌دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بانک مسکن در تازه‌ترین اقدام خود امکان استفاده از همه انواع تسهیلات خرید مسکن (به‌جز خانه اولی‌ها) را برای خانه‌های با سن بنای حداکثر ۲۵ سال ساخت مجاز و بلامانع اعلام کرد. این موضوع بر اساس نظر کارشناس‌ها تأثیر مثبتی بر بازار معاملات مسکن خواهد داشت. برای بررسی بیشتر قیمت مسکن در تهران قیمت چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم

آگهی‌های منتشر شده در محدوده ازگل نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۰ میلیون و ۱۰۰ تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۲ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده اشرفی اصفهانی کاهش قیمت ۷ درصدی ثبت شده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۶ میلیون و ۹۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۶۸ معامله انجام شده است.

در محدوده خیابان مجیدیه جنوبی میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۸ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۴۵۴ معامله در این منطقه انجام شده است.

با توجه به قوانین تسهیلات مسکن شرط سنی آپارتمان‌ها برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن در شرایطی منجر به محدودیت خریداران شده بود که طی پنج سال گذشته خریداران در تهران به تدریج به واحدهای قدیمی‌تر روآورده‌اند. فروش آپارتمان‌های با عمر شش سال به بالا طی پنج سال گذشته از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بورس امروز

برچسب ها:

تسهیلات ،قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman