طرح مقاوم سازی خلخال به نیمه راه رسید

طرح مقاوم سازی خلخال به نیمه راه رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۱ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۲

فرماندار خلخال گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور، ۵۲ درصد از مجموع واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستاهای این شهرستان بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
فریدون بابایی روز چهارشنبه در بازدید از طرح مقاوم‌سازی برخی واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان افزود: از مجموع ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان تاکنون ۶ هزار واحد و ۷۰۰ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و بازپرداخت طولانی‌مدت از سوی بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شده است.

وی گفت: اجرای طرح مقام‌سازی مسکن روستایی موجب افزایش استحکام بنای این واحدها در مقابل بلایای طبیعی همچون زلزله و کاهش تلفات انسانی و خسارت مالی در زمان وقوع حوادث قهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۳ واحد مسکونی از مجموع ۴۵ واحد مسکونی تخریب شده بر اثر بارش‌های تند باران روستای ترازوج این شهرستان به کمک دولت نوسازی شد، اظهارداشت: بازسازی و نوسازی ۷۸ واحد مسکونی در حال تخریب و آسیب‌پذیر در مقابل حوادث طبیعی روستای مصطفی‌لو نیز در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته و عملیات اجرایی مقاوم‌سازی این واحدهای در حال تخریب از اول امسال آغاز شده است.

او گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۰ واحد از مجموع ۷۸ واحدمسکونی موجود این روستا عملیاتی شده و برای اجرای این طرح در سایر واحدهای مسکونی باقیمانده تلاش می‌شود.

فرماندار خلخال بیان‌کرد: این روستا دومین روستا پس از روستای ترازوج در این شهرستان است که تمام واحدهای مسکونی فرسوده و در حال تخریب به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: در مجموع ۷۸ واحد در این روستا وجود دارد که به لحاظ حفظ جان اهالی و اهمیت پیشگیری از حوادث در این روستا تا آغاز فصل بارش و سرما ۵۰ واحد تکمیل شده و بقیه واحدها هم در سال آینده تکمیل خواهد شد.

محمد حاتمی، رئیس بنیاد مسکن خلخال نیز گفت: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستای مصطفی‌لو ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۸۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض در اختیار صاحبان واحدهای مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام این روستا قرار گرفته و تمام خدمات ساخت از جمله ارائه نقشه‌های ساختمان ،طراحی ، مشاوره و نظارت بر نحوه اجرای طرح نیز بصورت رایگان به اهالی روستا ارائه می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،مقاوم سازی ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman