ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۲

ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلفی کاربرد دارند و برای خرید آن‌ها باید موارد مختلفی مانند ابعاد، ضخامت، قیمت و برخی عوامل دیگر را مد نظر قرار دهید. سعی کنید قبل از اینکه اقدام به خرید این ورق‌ها کنید، در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنید تا در نهایت بهترین نمونه‌ای که با هدف شما مطابقت دارد را خریداری نمایید.
به گزارش اخبار ساختمان، این ورق‌ها توسط کارخانه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که می‌توانید به صورت مستقیم از خود کارخانه‌ها این خرید را انجام دهید یا از بنگاه‌ها خرید کنید.

ورق گالوانیزه چیست؟

همانطور که می‌دانید به ورقه‌های آهنی که با آلیاژهایی مانند روی پوشش داده می‌شوند در صنعت ورق‌های گالوانیزه می‌گویند. یکی از اصلی ترین دلایل کاربرد این نوع پوشش‌ها جلوگیری از زنگ‌زدگی ورق‌ها با محیط بیرون است.

ورق‌های گالوانیزه عرض‌های مختلفی در بازه ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر دارند و صنایع مختلف با توجه به هدف خود ابعاد مختلفی را تهیه می‌کنند.

از جمله مزایای ورق‌های گالوانیزه می‌توان به هزینه کم نگهداری از آنها اشاره کرد زیرا به نحوی تولید شده‌اند که دچار خوردگی نمی‌شوند و نگهداری از آن‌ها زحمتی نخواهد داشت. در ثانی مدت دوام ورق‌های گالوانیزه بسیار بالا است و تا سال‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

این ورق‌ها کاربردهای مختلفی در صنعت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاربرد در زمینه ساخت لوله بخاری، کانال کولر، انواع کابینت آشپزخانه، برخی لوله‌های آب و صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، صنعت الکترونیک، صنعت حمل و نقل، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره، راهنمای خرید ورق گالوانیزه اشاره کرد.

انواع ورق گالوانیزه

دو نوع ورق گالوانیزه در بازار وجود دارد که رنگی و غیررنگی می‌باشند. ورق گالوانیزه رنگی مدل معمولی ورق‌هاست که در بازار هم مشاهده می‌شود و ورق گالوانیزه غیررنگی با یک لایه‌ای از الکترواستاتیک پوشانده شده و یا با رنگ پاشی در کوره‌های خاص تغییر شکل پیدا می‌کنند تا به شکلی که مورد نیاز در صنعت است، تبدیل شوند.

قیمت ورق گالوانیزه

موارد مختلف زیادی در قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد که علاوه بر نوع ورق‌های گالوانیزه (رنگی و غیررنگی) می‌توان به موارد دیگری نظیر، قیمت ارز، میزان صادرات و واردات و میزان تقاضا در بورس اشاره کرد. ابعاد و ضخامت و کیفیت این ورق‌ها نیز روی قیمت این ورق‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

ایسنا

برچسب ها:

ورق گالوانیزه ،قیمت ،صنعت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman