در شش ماهه اول امسال؛

حوادث کار جان 898 نفر را گرفت

حوادث کار جان 898 نفر را گرفت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۱

​در نیمه نخست امسال ۸۹۸ نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند که ۷.۴ درصد بیشتر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات حوادث کار ۸۹۰ نفر مرد و هشت نفر زن بودند آمار تلفات حوادث کار در مدت مشابه سال قبل ۸۳۶ نفر بود.

علت ۳۹.۴ درصد تلفات حوادث کار سقوط از بلندی است

سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ افراد را به خود اختصاص می دهد به نحوی که در شش ماهه اول امسال ۳۹.۴ درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند.

در این مدت ۳۵۴ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۲۳۲ نفر به دلیل اصابت جسم سخت، ۱۴۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۷۸ نفر به دلیل سوختگی، ۴۳ نفر به دلیل کمبود اکسیژن و ۵۱ نفر به سایر دلایل دیگر جان خود را در حوادث کار از دست داده اند.

همچنین در این مدت استان های تهران با ۲۵۰، خراسان رضوی با ۵۷ و مازندران با ۵۳ فوتی بیشترین و استان های چهارمحال و بختیاری با سه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان هر کدام با شش و خراسان جنوبی با هفت فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی کشور، در نیمه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۲۰۰ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۱ نفر مرد و ۶۴۹ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشاب سال قبل ۳.۱ درصد کمتر شده است.

ایسنا

برچسب ها:

حوادث کار 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman