رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان خبر داد:

کاهش معاملات مسکن در سمنان

کاهش معاملات مسکن در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۸ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۰

رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان از کاهش 50 درصدی معاملات در سطح شهر سمنان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین ابراهیمی رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان در خصوص وضعیت قیمت مسکن حال حاضر شهرستان سمنان، گفت: در حال حاضر در ثبات نسبی به سر می برد و قیمت مسکن به هیچ وجه کاهش پیدا نکرده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی انسانی را عامل کاهش نیافتن قیمت مسکن در شهر سمنان دانست و افزود: قیمت ساختمان ها و ویلایی کاهش پیدا نکرده است اما با کاهش 5 درصدی زمین های فرسوده و کلنگی سطح شهر روبه رو هستیم.

ابراهیمی با اعلام اینکه 50 درصد معاملات خرید و فروش مسکن کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: با افزایش 3 برابری مصالح ساختمانی در ماه های گذشته، متاسفانه با رکود بازار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به راکد بودن بازار مسکن در طی 4 ماه اخیر سالجاری، دیگر با کاهش و افزایش قیمت مواجه نیستیم و به شهروندان توصیه می شود برای خرید مسکن اقدام کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان اظهار کرد: با کاهش قیمت کالاهای اساسی خانواده ها مانند خوراک، پوشاک و... شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

ابراهیمی ادامه داد: ثبات نسبی قیمت مسکن باعث شده است آرامشی در بازار ایجاد شده تا شهروندان بتوانند براحتی به خرید و فروش بپردازند.

وی در خصوص قیمت اجاره بها در سطح شهر افزود: در طی یک سال گذشته تا کنون قریب به 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک سمنان مطرح کرد: متاسفانه برخی شهروندان در زمان افزایش و گرانی قیمت ها برای خرید اقدام می کنند که این عامل خود باعث افزایش چند برابری قیمت ها می شود

ابراهیمی درخصوص وضعیت قیمت مسکن مهر اظهار کرد: خانه های مسکن مهر قریب به 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به قیمت مسکن در شهر سمنان گفت: قیمت ها در سطح شهر با توجه به موقعیت مکانی و نوساز بودن آن متفاوت است.

دانا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،مصالح ساختمانی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman