مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

صدور سند اماکن روستایی ضروری است

صدور سند اماکن روستایی ضروری است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با صدور سند مالکیت، ارزش املاک روستایی افزایش می‌یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنان بافت روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری و نهایتا ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد، اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است. صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی موجب افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال دارد، افزود: در همین راستا ۶۳ هزار و ۱۹۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و ۶۶۶۵ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

صنعتی‌منفرد از صدور سند برای ۶۸.۱۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستاییان به شمار می‌آید. صدور سند گامی در راستای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در توسعه موزون است تا منابع در میان مردم روستا به گونه‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان استفاده از حقوق خود را پیدا کنند.

ایسنا

برچسب ها:

سند مالکیت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman