گرم شدن بازار مسکن در فصل پاییز

گرم شدن بازار مسکن در فصل پاییز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۹

بازار مسکن در پایتخت همراه با کاهش قیمت ایجاد شده، رونق پیدا کرده است و معاملات در بیشتر مناطق افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، در اقتصاد کشور ما مشکل مسکن با وجود راهکارهای ارائه شده، حل نشده است. با این وجود که مسکن برای خانواده‌ها یک نیاز اولیه و ضروری است اما در سال‌های اخیر به یک کالای سرمایه‌ای مبدل شد. تابستانی که پیش رو گذاشتیم. بازار مسکن شرایط رکود همراه با تورم را داشت. با شروع پاییز و ارائه طرح ملی مسکن از سوی دولت رکود با کاهش قیمت مواجه شده است. برای بررسی بیشتر قیمت مسکن در تهران قیمت چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده ظفر نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۵ میلیون تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۳ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده تهران‌پارس شاهد افزایش قیمت ۴ درصدی بودیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۰۱ معامله انجام شده است.

در محدوده شهر زیبا میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۹ میلیون و ۷۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۱۲۳۷ معامله در این منطقه انجام شده است.

بر اساس گزارش‌ها در خصوص تأمین مسکن با چهار میلیون کسری واحد مسکونی در کشور مواجهیم که طرح اقدام ملی تنها ۱۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند. در نهایت این اقدام لازم اما کافی نیست و باید به اقدامات دیگر یا توسعه این طرح نیز فکر کنیم.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman