عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

لزوم بهسازی بافت های فرسوده در کشور

لزوم بهسازی بافت های فرسوده در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۹

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کشور که ناپایدار هستند ضروری است.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید کیان‌پور اظهار کرد: زلزله رخدادی طبیعی است که ۸۰ درصد آنها در اقیانوس‌ها و ۲۰ درصد در خشکی‌ها رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این ۲۰ درصد نیز مخاطرات خاص خود را دارد و باید برای مقابله با این پدیده همیشه آماده باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایمن‌سازی و رعایت قوانین و مقررات ساخت‌وساز را مهم‌ترین راهکار کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله عنوان کرد و با بیان اینکه از سال ۸۵ به بعد استاندارد در ساخت‌وسازها رعایت شده که این امر سبب شده با کمترین تلفات همراه باشیم، عنوان کرد: باید ایمن بسازیم و به شهروندان آموزش داده و تکنولوژی و دانش روز را در ساخت‌وسازها لحاظ و استانداردها را رعایت کنیم.

کیان‌پور گفت: باید در طراحی‌ها از آخرین تکنولوژی روز دنیا و از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنیم البته خوشبختانه در کشور تکنولوژی‌ها را بومی‌سازی کرده‌ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این اوصاف تلاش کنیم بافت‌های فرسوده کشور که ناپایدار هستند و مقاومت خوبی ندارند را مقاوم‌سازی و نوسازی کنیم، تصریح کرد: باید در برابر زلزله‌های احتمالی آمادگی و ایمنی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور و دوره‌های آموزشی و آمادگی برای شرایط بحرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تأکید کرد: ضرورت دارد مدیریت بحران به‌صورت دوره‌ای استان‌های معین را دعوت کند و نشست‌هایی را برگزار کند تا آنان از آمادگی لازم برخوردار شوند و در زمان بحران خدمات به‌درستی انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واحدهای مسکونی موجود در بافت‌های ناپایدار شهری و فرسوده باید سریع‌تر نوسازی شوند، گفت: آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله، ۴ مرتبه ویرایش شده یعنی آیین‌نامه روزبه‌روز بر اساس زلزله‌های به وقوع پیوسته و شیوه‌هایی که باید در آیین‌نامه‌ها اصلاح شوند، البته به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.

کیان‌پور گفت: همچنین باید تمام مسکن‌های روستایی خشتی و گِلی کشور نوسازی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه با این مهم خوب برخورد و ایمنی و استاندارد لازم در ساخت‌وسازها رعایت شود قطعاً سرمایه‌های ملی کشور حفظ خواهد شد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman