مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان:

استان همدان با کمبود زمین مواجه است

استان همدان با کمبود زمین مواجه است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه همدان جزء ۱۰ استان اول ثبت نام کننده طرح ملی مسکن است، گفت: استان همدان آمادگی خود را برای ثبت نام متقاضیان مسکن در طرح ملی مسکن اعلام کرده و طی روزهای آینده ثبت نام از این افراد صورت می‌گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن ربانی‌ارشد اظهار کرد: ثبت نام در طرح ملی مسکن از امروز برای ۱۰ استان آغاز شده اما به علت جلوگیری از ازدحام در سامانه این فرآیند به صورت نوبتی برای سه استان انجام می‌گیرد به‌طوریکه از امروز در سه استان و در روزهای آینده سه استان دیگر می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: براساس این طرح واگذاری مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن کارگزار بوده و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر همدان و ملایر نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم اما هنوز کارگزاری مشخص نشده است.

ربانی‌ارشد با بیان اینکه در مرحله اول ظرفیت کمی را اعلام کرده‌ایم، افزود: در شهر همدان ۳۰۰ واحد و در ملایر ۲۰۰ واحد درنظر گرفته شده که قابل افزایش است به‌طوریکه اگر متقاضیان افزایش یابند تعداد واحدها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرهای همدان و ملایر با کمبود زمین مواجه هستیم، ادامه داد: در همدان و ملایر با کمبود زمین های دولتی مواجه هستیم اما راهکاری برای آن پیدا خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در شهر همدان در شهرک مدنی و شهرک بهشتی و در ملایر در دولت آباد زمین هایی برای طرح ملی مسکن مشخص شده است که به صورت قسطی یا ۹۹ ساله بنا به خواسته متقاضیان واگذار می‌شود.

ربانی ارشد با اشاره به شرایط متقاضیان طرح ملی مسکن، یادآور شد: متقاضیان طرح ملی مسکن باید دارای شرایط تأهل، خانه اولی و نداشتن وام یارانه‌ای بوده و فرم جیم آنها سبز باشد.

وی نشانی ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن را برای گروه‌های هدف و واجدین شرایط tem.mrud.ir اعلام و خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت نام در این طرح باید سابقه پنج سال سکونت در شهر را داشته باشند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه طرح ملی مسکن برای دهک‌های شش و هفت درنظر گرفته شده است، گفت: قیمت مسکن در این طرح مشخص نیست و براساس قیمت تمام شده مسکن اعلام خواهد شد و متقاضیان علاوه بر آورده اولیه می‌توانند از وام ۱۸ درصدی که دولت درنظر گرفته است، بهره‌مند شوند.

ربانی ارشد اظهار کرد: سهمیه استان همدان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۰۰ واحد و در شهر همدان و ملایر ۵۰۰ واحد است که احتمال دارد تا ۱۰۰۰ واحد نیز افزایش یابد.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،زمین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman