بررسی مزایا و معایب انواع نماهای شیشه ای

بررسی مزایا و معایب انواع نماهای شیشه ای
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۸

نمای ساختمان اولین چیزی است که به نظر مشتریان می‌آید پس در انتخاب آن باید دقت بسیار زیادی داشته باشید یکی از نماهای مورد استفاده نمای شیشه ای است که در این مطلب مختصری در این باره با شما حرف می‌زنیم
به گزارش اخبار ساختمان، در معماری نوین نماهای جدیدی به بازار عرضه شده‌اند اما یک سری از نماها هستند که هرگز محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند و از دیرباز تا امروز مورد نظر همه نوع مشتری با هر نوع سلیقه‌ای هستند.

نمای شیشه ای یک نوع از این نماها است که ظاهری به شدت شیک و زیبا به ساختمان می‌دهد. این نما باعث می‌شود ساختمان شما از دور هم مثل یک الماس در منطقه بدرخشد این فقط یکی از مزایا است در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کلی در مورد انواع نماهای شیشه و مزایا و معایب استفاده از آن صحبت کنیم.

نمای شیشه ای می‌تواند جلوه‌ی ساختمان شما را بسیار مدرن نشان دهد هر چند که در معماری اصیل ایرانی هم نماهای شیشه ای وجود داشته است اما امروز ساختمان‌هایی را می‌بینیم که به طور کامل از شیشه پوشیده شده‌اند که مثال این نوع طراحی را در زمان‌های قدیم می‌توان گفت نداشته‌ایم.

شیشه‌هایی که در نمای شیشه ای استفاده می‌شود اغلب رفلکس هستند و از بیرون نمی‌توان داخل ساختمان را دید حتی می‌توان گفت در فضاهایی مانند ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده از این نوع از نما بهترین گزینه است چون دیگر شما را از خرید و نصب پرده بی نیاز می‌کند.

در ساختمان‌های مسکونی کمتر این نما دیده می‌شوند و بیشتر برای برج‌ها و ساختمان‌های اداری یا پاساژها دیده می‌شوند. استفاده از نمای شیشه ای باعث می‌شود تا طول ساختمان بلندتر از چیزی که هست دیده شود و این امر برای برج‌ها باعث می‌شود تا بلندی برج بیشتر از واقعیت دیده شود و جلوه‌ی زیباتری داشته باشد.

یک نکته در مورد این نما وجود دارد که آن را بی‌نظیر ساخته است و آن هم این است که نماهای شیشه ای که جدیداً مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای یک لایه از مواد نانو هستند که باعث می‌شود گرد و غبار و کثیفی به روی شیشه ننشیند و ظاهر بیرونی شیشه همواره تمیز و پاکیزه باشد.

نمای شیشه ای انواع مختلفی دارد که در ادامه می‌خواهیم به معرفی دو تا از این نماها بپردازیم:

نمای شیشه ای کرتین وال

در نمای کرتین وال ابتدا یک سری میله‌های آلومینیومی به عنوان قسمت‌های عمودی پنجره‌ها نصب می‌شوند سپس از همان جنس متریال به عنوان قسمت‌های افقی پنجره‌ها استفاده می‌شود قبل از نصب شیشه‌ها حتماً باید فضای خالی بین چهارچوب‌ها توسط پلاستیک‌هایی پوشانده شود که به این کار در اصطلاح آب‌بندی کردن می‌گویند پس از اینکه چهارچوب‌ها آب‌بندی شدند نوبت نصب شیشه‌ها می‌رسد شیشه‌ها انواع مختلفی دارند اما توصیه می‌شود از شیشه‌های دوجداره و هم‌چنین نشکن برای برج‌های بلند استفاده شود که در صورت وارد شدن ضربه شیشه از ارتفاع خورد نشود و نشکن باشد که خطر جانی ایجاد نکند.

قسمت آب‌بندی کردن پنجره‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا اگر آب‌بندی درست انجام نشود هوا و گرد و خاک وارد ساختمان می‌شود. یکی از مزایای استفاده از کرتین وال همین عایق رطوبت، هوا و گرد و خاک بودن این نما است که با توجه به قوانین سخت امروزه در مورد کم مصرف بودن ساختمان‌ها این مسئله از مزایای بسیار حائز اهمیت نمای کرتین وال به شمار می‌رود.

معنای کرتین وال در فارسی همان دیوار پرده‌ای است یعنی به عبارت دیگر پرده و دیوار هر دو حائل هستند اما یکی حائل سخت و دیگری حائل نرم است در واقع این نام برای این بر روی نمای کرتین وال گذاشته شده است که نشان دهد این نما هم زیبایی و سبکی پرده و هم استحکام دیوار را دارد.

این نما سبکی بسیار زیادی دارد این امر باعث می‌شود وزن کلی ساختمان کم شود و فشار آن نیز به طبع کاهش بیابد. نصب آن بسیار دقیق است و طبیعتاً نیاز به کارگران آموزش دیده دارد. سعی کنید از فروشنده‌ای خرید کنید که راهنمای نصب را در اختیار شما بگذارد یا خود شرکت وظیفه نصب این نما را بر عهده بگیرد.

نمای شیشه ای فریم لس:

نمای فریم لس برای ساختمان‌های اداری، شرکت‌ها، برج‌ها و ... استفاده می‌شود. استفاده از این نما ظاهر برج یا ساختمان شما بی‌نظیر می‌کند و شما می‌توانید یک سازه بسیار شیک و بی‌بدیل بسازید.

در ساختمان‌های مسکونی کمتر از این نوع نما استفاده می‌شود زیرا با توجه به قیمت بالای نمای شیشه ای فریم لس و هم‌چنین ظاهر خاص آن مناسب ساختمان‌های مسکونی نیست. شیشه‌های استفاده شده در این نما رفلکس بوده و در طول روز هم داخل ساختمان از بیرون دیده نمی‌شود. در فضای داخلی ساختمان معمولاً از پرده‌های کرکره‌ای پشت این نما استفاده می‌شود تا بتوان به راحتی آن را کنار زد و پنجره را باز کرد.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman