معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

شروع به کار طرح اقدام ملی از 18 آبان ماه

شروع به کار طرح اقدام ملی از 18 آبان ماه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۴

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی برای تولید مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید احداث شود که تاکنون ۱۸۰ هزار واحد آن در حال احداث است؛ این طرح از شنبه ۱۸ آبان ماه به‌صورت رسمی از طریق سامانه رسمی وزارت راه و شهرسازی شروع به کار می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی عبوری معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین که امروز برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های مختلف و گسترده‌ای است که باید موردتوجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد، درواقع با ایجاد همگرایی در بدنه دولت و نمایندگان مجلس می‌توان به دستاوردهای خوبی در این استان رسید.

وی افزود: قزوین بر اساس موقعیت جغرافیایی دارای مرکزیت است، با اتمام فاز چهارم بزرگراه تهران، قزوین، ساوه و بویین‌زهرا؛ کریدور شمال به جنوب از مرکز قزوین عبور می‌کند، این بزرگراه در بخش انتقال بار و انتقال مسافر می‌تواند ظرفیت بالایی را رقم بزند.

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بخش توسعه حمل‌ونقل ریلی نیز اتفاقات بزرگی رقم خورده است، در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت بودیم، دوخطه شدن راه‌آهن قزوین-زنجان نیز در دست‌ کار است که این امر به توسعه حمل‌ونقل ریلی کمک بزرگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های نظام که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرارگرفته است اقتصاد اتکا به نفت کاهش پیدا کند و اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیریم، باید توجه کنیم که توسعه حمل‌ونقل در بخش راه و شهرسازی یکی از بارزترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

عبوری یادآور شد: طرح بزرگ TOD راه‌آهن به‌عنوان طرحی بزرگ، جامع و اثرگذار استان قزوین در حال تدوین است، در این طرح در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور که از زمان ساخت آن ۸۰ سال می‌گذرد مراکز رفاهی، اقامتی، درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات اخذشده تأسیس می‌شود.

وی تأکید کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مدیران باید این ظرفیت‌ها را به ظرفیت بالفعل تبدیل کنند، در این میان باید توجه کرد برای رسیدن به این امر چقدر از هیاهوها و جریان‌های سیاسی دوری کردیم و چقدر برنامه‌ریزی درست صورت گرفته است.

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ادارات ما ظرفیت پذیرش نیروی جدید را ندارد اما استان قزوین ظرفیت خوبی در عرصه صنعت دارد چرا باید آمار بیکاری بالایی داشته باشد؟ بیشترین آثار ثبت‌شده تاریخی در قزوین است شما چقدر از این آثار برای ایجاد اشتغال استفاده کردید؟ آیا راه و شهرسازی برنامه‌ای برای این امر ارائه داده است؟

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین معمار شهر قزوین شیخ بهایی است که آثار ارزشمندی در قزوین خلق کرده است به‌طوری‌که این آثار بعد از قزوین به اصفهان و سپس به مشهد رسیده است، برای این آثار چه برنامه‌ای در استان وجود دارد که خروجی آن ایجاد اشتغال باشد؟

برای احداث جاده محیط زیست را از بین نبریم

عبوری با اشاره به باغستان‌های سنتی قزوین بیان کرد: متأسف هستم که باغستان قزوین از شش هزار هکتار به دو هزار هکتار رسیده است که این قصور به راه و شهرسازی برمی‌گردد، برای انجام کارهای زیربنایی و احداث جاده و راه نباید محیط‌زیست را از بین ببریم و وجود پیوست محیط زیستی برای پروژه‌های عمرانی ضروری است که باید موردتوجه این اداره قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اعتقاددارم در این دوره همکاران راه و شهرسازی باید در شورای هماهنگی استان یک حرف واحد بزنند باید محافظ محیط‌زیست باشید، همچنین شایسته گزینی، توجه ویژه به معیشت کارکنان، جذب نیروهای بومی به‌ویژه خانم‌ها درراه و شهرسازی استان نیز باید موردتوجه مدیریت جدید قرار بگیرد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح اقدام ملی برای تولید مسکن، عنوان کرد: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح باید تأسیس شود، تاکنون ۱۸۰ هزار واحد در حال احداث است و از شنبه ۱۸ آبان ماه این طرح به‌صورت رسمی از طریق سامانه رسمی وزارت راه و شهرسازی شروع به کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ استان در شناسایی زمین، دریافت مجوز و آماده‌سازی پیشتاز بودند که در این استان‌ها فراخوان اعلام می‌شود، امیدواریم استان قزوین در مرحله دوم جزو استان‌هایی باشد که این کار را شروع کند، حدود نه هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه نیز برای استان قزوین است که جذب آن نیاز به برنامه‌ریزی راه و شهرسازی قزوین دارد.

عبوری تأکید کرد: طرح ابرار نیز طرحی دیگر در جهت اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی است، نباید از طرح غافل شد این نیز اتفاق بزرگی است هرچند الحاق راه روستایی و راه شهرسازی ازنظر برخی دچار اشکال است اما تصمیم مقام عالی وزارت این بوده که از امکانات راهداری و ماشین‌های سنگینی که در اختیار دارد در همه فصول به‌غیراز فصل زمستان برای بهسازی و راه‌سازی حوزه‌های روستایی استفاده کند، این همان اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

ایسنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman