معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

مقاوم‌سازی 142 هزار مسکن روستایی

مقاوم‌سازی 142 هزار مسکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۱ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۴

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد خانه‌های روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است، گفت: در حال حاضر ۳۰۵ هزار خانه روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۲ هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین اکرمی‌وش در جمع دهیارهای مراغه با تاکید بر اهمیت مقاوم سازی خانه های روستایی در پدافند غیرعامل اظهار داشت: در شهرستان مراغه ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و بیش از ۱۲ هزار و ۶۹۲ واحد نیز کم دوام یا بی دوام هستند.

وی افزود: بیشترین کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی در استان در طول مدت ۲ سال گذشته با بیش از ۸۲۰ میلیون تومان به شهرستان مراغه اخنتصاص یافته است.

اکرمی‌وش گفت: همچنین در ۱۱ روستای شهرستان مراغه هیچ واحد مسکونی تاکنون مقاوم سازی نشده است.

وی اضافه کرد: در کل استان نیز ۳۰ هزار خانوار روستایی فاقد مسکن و بیش از ۱۶۳ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام وجود دارد.

اکرمی‌وش خاطرنشان کرد: در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه قره داغ (اهر، ورزقان و هریس) بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شد که این بازسازی‌ها استان را به بالای میانگین آمار کشوری رساند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، مشکلات روستاها را در تمامی حوزه ها رصد و رفع کنند.

حمید شکری گفت: متاسفانه در بحث عمرانی در روستاها عملکرد خوبی نداشته ایم و در اجرای بسیاری از قوانین از حقوق قانونی روستاها دفاع نشده است.

وی گفت: دهیاران در اجرای قوانین و طرح ها با کسی تعارف نداشته باشند و طرح ها را با نظارت و به دور از هرگونه مشکلی اجرایی کنند.

شکری افزود: فرهنگ سازی در این خصوص ضروری است و باید تلاش کنیم سیستم اجرای سنتی پروژه ها را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: ایجاد فضای متفاوت در روستاها برای روستائیان امید بخش و نشاط اور خواهد بود و باید دهیاران با همکاری شوراها تحولی اساسی در روستاها ایجاد کنند.

شهرستان مراغه دارای دو بخش سراجو و مرکزی است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman