افزایش سختی ورق‌های فومیزه با فناوری نانو

افزایش سختی ورق‌های فومیزه با فناوری نانو
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۱ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۴

یکی از تولیدکنندگان ورق‌های فومیزه از نانوذرات برای نظم‌دهی به سلول‌های سازنده این ورق‌ها استفاده کرده که با این کار میزان پیچ‌خوری و سختی ورق افزایش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، گروه صنعتی شفیق درخصوص استفاده از این فناوری گفت: ورق‌های فومیزه استحکام کمی دارند، از این رو برای تقویت آن‌ها روکش استفاده می‌شود. از نانوذرات برای نظم‌دهی به سلول‌های سازنده این ورق‌ها استفاده کردیم که با این کار میزان پیچ‌خوری و سختی ورق افزایش می‌یابد، این ورق‌ها به دلیل تقویت شدن با نانوذرات نسبت به خط و خش مقاومت بالاتری پیدا کرده‌اند.

صفحات فوم پی وی سی یا ورق‌های فومیزه و یا ورق‌های پی وی سی، ترکیب شیمیایی شامل پلی وینیل کلراید است که بصورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی وینیل کلراید، پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است و در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. این ورق‌ها محصولی جدید است و درسال‌های اخیر به دلیل قابل رقابت بودن با چوب، سهم عظیمی از بازار چوب را به خود اختصاص داده است.

صفحات فوم پی وی سی یا ورق‌های فومیزه، از پی وی سی سبک و فوم ساخته شده است. این ورق های فومیزه که بسیار سبک هستند، در مقابل رطوبت و خوردگی و مواد شیمایی نیز به شدت مقاوم هستند.

دکتر بهرامی مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت افزود: ما یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید ورق‌های فومیزه هستیم که استفاده از نانوذرات را در خط تولید محصولات خود وارد کرده‌ایم، برای ترکیب نانوذرات با ورق‌های فومیزه نیاز به پیچیدگی‌های فنی و تجهیزاتی بود که برای این کار تغییراتی در تجهیزات خط تولید خود ایجاد کردیم، درحال حاضر بیشتر ظرفیت خط تولید این شرکت به ورق‌های تقویت شده با نانوذرات تعلق دارد.

وی از فروش ۲۰۶ میلیارد ریالی در سال ۹۷ سخن گفت که روند فروش این شرکت در سال ۹۸ رو به افزایش بوده و تاکنون به ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

بهرامی استفاده از فناوری‌نانو را عامل رشد فروش این شرکت عنوان کرد و افزود: در ابتدا یک خط تولید داشتیم که بعد از استفاده از نانوذرات و افزایش تقاضای بازار خط‌های دوم و سوم را نیز راه‌اندازی‌کرده‌ایم و درحال حاضر به دنبال راه‌اندازی خط تولید چهارم هستیم، درحال حاضر این محصولات از طریق نمایندگی‌های ما در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت از برنامه‌های آتی گروه صنعتی شفیق برای توسعه ورق‌های ضدUV خبر داد که در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود.

لازم به ذکر است مهم‌ترین کاربرد ورق فومیزه پلی‌وینیل کلراید حاوی نانوذرات در کابینت آشپزخانه است، در حالی که برخی نمونه‌های موجود ورق فومیزه موجود در بازار حداقل‌های لازم برای پیچ‌خوری ورق جهت کاربرد به عنوان کابینت آشپزخانه را ندارند، این شرکت توانسته محصولی با استاندارد بالا تولید کند.

در حال حاضر شرکت‌های تولیدی سازه‌های PVC، شرکت‌های دکوراتیو، شرکت‌های تبلیغاتی جهت تولید تابلوهای تبلیغاتی و جایگاه‌های نمایشگاهی از طرف‌های قرارداد گروه صنعتی شفیق برای تولید و خرید این محصول هستند.

ایرنا

برچسب ها:

نانو ،ورق فومیزه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman