برای کل جمعیت تهران چند برج لازم است؟

برای کل جمعیت تهران چند برج لازم است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

برج سازی برای شهر های بزرگ خوب است بشرطی که فرهنگ آن رعایت شود امکانات زندگی و فضای سبز و پارکینگ و جاده های مناسب برای تردد خودروها نیز در نظر گرفته شود اینکه افرادی با انواع روش ها که اسم زرنگی بر آن نهاده اند مجوز احداث چندین برج در کنار هم بگیرد و چند هزار نفر را در محیط کوچک با کمترین امکانات ساکن کنند این ظلم است.
به گزارش اخبار ساختمان، هر برج ظرفیت اسکان 200 خانواده را دارد یعنی برای اسکان 8.2 میلیون خانوار شهر تهران نیاز به 14 هزار برج بود و اگر طول هر برج 55متر و عرض آن 35متر در نظر بگیریم و بین هر دو برج 300متر فاصله جهت فضای سبز مشترک و امکانات تفریحی و ورزشی مشترک در نظر بگیریم در هر 400 متر در 400 متر می توان 4 برج احداث نمود.

به این ترتیب برای احداث 14000برج نیاز به 3500 قطعه زمین با طول 400 و عرض 400 متر بود. در این صورت طول و عرض شهر تهران 24 کیلیومتر در 24 کیلومتر می شد چنانچه فاصله بین برج ها بجای 300 متر 150 متر لحاظ گردد طول و عرض تهران 12 کیلومتر در 12 کیلومتر می شد یعنی از آخرین نقطه شهر تا وسط شهر 6 کیلومتر می شد.

در حال حاضر فاصله بین برج ها به 80 متر هم نمی رسد. با برج هایی که بین هر کدام از آنها 300 متر فضای سبز و امکانات متعدد رفاهی تفریحی و نیازهای زندگی مناسب توزیع می گردید. برج سازی قاعده دارد و اینکه افراط و تفریط را سرلوحه کار خود قرار دهیم به سرانجام بدی گرفتار می شویم. در منطقه 22 در برخی مناطق از جمله برخی مناطق خیابان کوهک و نزدیک دریاچه بالای اتوبان حکیم و همت شهرداری اجازه احداث برج های در کنار هم با کمترین امکانات را داده است شهرداری نمی داند با این اقدام خود چه خسارت جبران ناپذیری ببار آورده که عوارض ان به مرور خود را نشان خواهند داد.

برج سازی برای شهر های بزرگ خوب است بشرطی که فرهنگ آن رعایت شود امکانات زندگی و فضای سبز و پارکینگ و جاده های مناسب برای تردد خودروها نیز در نظر گرفته شود اینکه افرادی با انواع روش ها که اسم زرنگی بر آن نهاده اند مجوز احداث چندین برج در کنار هم بگیرد و چند هزار نفر را در محیط کوچک با کمترین امکانات ساکن کنند این ظلم است و کسی که نام زرنگ بازی به این کار خود نهاده آدم زرنگی نیست بلکه یک ظالم زیاده خواه است.

امید است شهرداری قاعده و استانداردهای مشخصی داشته باشد و اجازه عدول از استانداردها تحت هیچ شرایطی داده نشود و برای کارکنان خاطی که برای منافع خود زندگی و آرامش و آسایش هزاران نفر زن و مرد و پیر و جوان و کودک را از بین برده اند بدترین نوع برخوردها اعمال گردد.

ترابرنیوز

برچسب ها:

برج ،شهرداری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman