رئیس مشاورین املاک مشهد خبر داد:

رونق بازار مسکن مشهد درنیمه دوم سال

رونق بازار مسکن مشهد درنیمه دوم سال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۱ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: در مهر ماه تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است که اگر همین روند ادامه پیدا کند در ماه های آینده شاهد رونق بیشتری در این بازار خواهیم بود.
به گزارش اخبار ساختمان، پس از ارایه آمار تحولات بازار مسکن خبرها حاکی از افزایش ۲۲درصدی معاملات خرید و فروش مسکن دارد که این قضیه از ثبات قیمت و رونق نسبی معاملات خبر می دهد. در همین خصوص علی مراد زاده رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد در خصوص وضعیت بازار مسکن گفت: هر چند افزایش قیمت محسوسی را در بازار مسکن شاهد نبوده ایم ولی خوشبختانه بازار خرید و فروش مسکن در مشهد از یک ماه گذشته رونق چشم گیری داشته است.

وی افزود: در چند ماه گذشته به خاطر اینکه بازار دچار رکود شده بود خیلی از سرمایه ها از بازار خارج شد و در واقع میزان معاملات مسکن سیری نزولی پیدا کرد و همین قضیه باعث کاهش اشتغال شد ولی در مهر ماه این روند سیر سعودی به خود گرفته است و تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است که اگر همین روند ادامه پیدا کند مطمئنا در ماه های آینده شاهد رونق بیشتری در این بازار خواهیم بود هر چند در همین مدت هم شاهد یک افزایش ۵ درصدی بوده ایم.

مراد زاده اضافه کرد: با این وجود اما هنوز در بازار ساخت و ساز شاهد رونق چندانی نیستیم چون قیمت ها هنوز مشخص نیست و از آن جایی هم که شایعاتی مبنی بر اینکه احتمالا هزینه های دولتی و شهرداری ساختمان افزایش پیدا خواهد کرد همین عامل باعث شده است که سازنده ها احساس نگرانی کنند و با وسواس بیشتری برای عقد مشارکت های جدید اقدام کنند اگر هم اتفاقی می افتد خیلی محدود است هر چند این خود زنگ خطری است برای یکی دو سال آینده که ممکن است بازار مسکن را با کمبود مواجه کند که باز همین قضیه خودش ممکن است بر روی قیمت ها در آینده تاثیر بدی داشته باشد. پیش بینی ما این است که قیمت ها تا پایان سال حداکثر به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش برسیم.

مراد زاده در ادامه در خصوص بازار اجاره و رهن گفت: در این فصل اتفاق خاصی در بازار اجاره و رهن نمی افتد چون به صورت سنتی هر اتفاقی می خواهد بیفتد در شهریور ماه افتاده است که خوشبختانه این بازار هم در حال حاضر به تعادل رسیده است و قیمت ها به شکلی نیست که بخواهد بازار را به چالش بکشد. ناگفته نماند که راه اندازی کمپین های حمایت از مستاجر خوب در این قضیه بی تاثیر نبود و همین عامل باعث شد که خیلی از موجرها اندکی قیمت های اجاره ها را تعدیل کنند هر چند باز هم بازار به حالت قبل برنگشت تا جایی که در ماه های گذشته در بازار رهن و اجاره یک افزایش ۸۰ تا ۱۲۰ درصد را تجربه کردیم ولی خوشبختانه در حال حاضر فایل های رهن و اجاره در دسترس تر است و قیمت ها به حد تعادل رسیده است و بازار فعلا وضعیت آرامی دارد.

قدس آنلاین

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،اجاره ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman