در نیمه نخست سال ۱۳۹۸؛

افت ۲۴ درصدی تسهیلات خرید مسکن

افت ۲۴ درصدی تسهیلات خرید مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

براساس گزارش معاونت بررسی های اقتصادی از تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال جاری، تامین سرمایه در گردش از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها سهم حدود ۵۵ درصدی داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که با رشد حدود ۲۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. افزایش ۴.۶ واحد درصدی سهم تسهیلات توسعه و افزایش ۴.۲ واحد درصدی سهم تسهیلات خرید کالای شخصی به همراه کاهش ۶.۱ واحد درصدی سهم تسهیلات سرمایه گردش از مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، ترکیب هدف از پرداخت تسهیلات را به سمت توسعه و خرید کالای شخصی سوق داده است. تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن نیز با افت حدود ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

در نیمه نخست سال ۱۳۹۸؛ پرداخت بیش از ۳۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با رشد حدود ۲۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. سهم حدود ۳.۸ واحد درصدی تامین سرمایه در گردش از رشد تسهیلات پرداختی بانک‌ها و سهم ۷.۱ واحد درصدی بخش توسعه و سهم ۷.۲ واحد درصدی بخش خرید کالای شخصی از رشد تسهیلات پرداختی بانک‌ها از دیگر جزییات این مدت است.

همچنین در این مدت تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن افت ۲۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ داشته است. تامین سرمایه در گردش از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی این مدت سهم حدود ۵۵ درصدی داشته است.

در این مدت، به طور متوسط پرداخت ۸۶.۳ میلیون تومان به ازای هر فقره تسهیلات بانکی بوده است که به طور متوسط پرداخت حدود ۵۷۰ میلیون تومان به ازای هر فقره تسهیلات بخش صنعت و معدن (بالاترین رقم متوسط تسهیلات به ازای هر فقره) و به طور متوسط پرداخت حدود ۴۷ میلیون تومان به ازای هر فقره تسهیلات بخش کشاورزی (پایین‌ترین رقم متوسط تسهیلات به ازای هر فقره) از جزییات آن است.

ایلنا

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman