آشنایی با همتای برج میلاد در کوالالامپور

آشنایی با همتای برج میلاد در کوالالامپور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۱

همانطور که می دانید برج کی ال یک برج مخابراتی است و تعداد برج های مخابراتی در دنیا محدود هستند. لازم به ذکر است که برج منارا پنجمین برج مخابراتی در دنیاست که تا قبل از ساخته شدن برج های دوقلوی پتروناس، نماد کوالالامپور بود.
به گزارش اخبار ساختمان، شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی، فرهنگ چینی، هندو و اسلامی را به زیبایی در خود جای داده است. معماری متنوع و مبهوت کننده کوالالامپور به علت دوران های توسعه ناگهانی این کشور می باشد. با وجود ساختمان ها و آسمان خراش های متضاد با برج هایی از قبیل برج های دوقلوی پتروناس و فستیوال های پرهیاهوی شهر و بازارهای خیابانی کوالالامپور یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای گردشگران مالزی است.

برج کی ال یا برج منارا در کنار برج های دوقلوی پتروناس ساخته شده و 421 متر ارتفاع دارد. جالب است بدانید برج کی ال کوالالامپور یکی از برج های بلند در جهان است که از بالای آن مناظر بی نظیری از کوالالامپور به چشم می خورد. این جاذبه ها باعث شد تا تور کوالالامپور هواداران خاص خود را جذب کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برای بازدید به داخل برج کی ال برویم و از امکانات آن و شباهت هایش به برج میلاد آشنا شویم.

همانطور که می دانید برج کی ال یک برج مخابراتی است و تعداد برج های مخابراتی در دنیا محدود هستند. لازم به ذکر است که برج منارا پنجمین برج مخابراتی در دنیاست که تا قبل از ساخته شدن برج های دوقلوی پتروناس، نماد کوالالامپور بود.

برج کی ال در سال 1995 ساخته شد و یکی از جاذبه های مالزی شده است. برای دسترسی به طبقات بالای برج می توانید از پلکان عمودی و آسانسور استفاده کنید. لازم به ذکر است که از این برج برای تشخیص آغاز و پایان ماه های عربی استفاده می کنند و شروع ماه های رمضان، شوال و ذی الحجه را تشخیص داده و اعیاد اسلامی را جشن می گیرند.

برج کی ال شباهت بسیار بالایی در طراحی نما به برج میلاد تهران دارد، با این تفاوت که نورهای برج میلاد آبی رنگ و برج کی ال صورتی هستند. برج میلاد با 435 متر ارتفاع از برج کی ال کوالالامپور بلندتر می باشد. در لابی اصلی در طبقه اول با گنبدهای شیشه ای روبه رو می شوید که مانند الماس های عظیم می درخشند. این گنبدها توسط طراحان اصفهانی طراحی شده اند.

معماری برج کی ال

برج مخابراتی کوالالامپور در سال 1995 ساخته شد و در اول اکتبر 1996 افتتاح شد. هرچند که ارتفاع برج کی ال از برج میلاد کمتر است، اما در برج میلاد برخی از نکات بین المللی رعایت نشده و به همین دلیل در لیست جهانی برج میلاد به ثبت نرسیده است.

با قرارگیری برج منارا بر روی تپه بوکیت ناناس، به نظر می رسد که از برج های پتروناس بلندتر است. جالب است بدانید هنر و معماری اسلامی در ساخت این برج به کار رفته و داخل مجموعه از هنر ایرانی نیز استفاده شده و به وسیله هنرمندان اصفهانی در طراحی و تزئینات برج کی ال این هنر به نمایش گذاشته شده است.

مقرنس کاری اصفهانی به وضوح داخل مجموعه دیده می شود و این طرح به طوری است که سیر تکامل انسان تا رسیدن به بهشت را به نمایش می گذارد. در سال 1996 نخست وزیر وقت، دکتر ماهاتیر محمد برج کی ال را به بهره برداری رساند. یکی از دلایل اصلی ساخت این برج گسترش و توسعه ارتباطی و مخابراتی مالزی بود.

مراحل ساخت برج کی ال

ساخت برج کی ال در 3 فاز انجام شده است:


فاز اول:

شروع فاز اول در تاریخ چهارم اکتبر ۱۹۹۱ میلادی / گسترش و پهن کردن خیابان Jalan Punchak و خاک برداری از سایت برج مخابراتی / پایان فاز اول در تاریخ پانزدهم اوت ۱۹۹۲ میلادی

فاز دوم:

شروع فاز دوم در تاریخ ششم ژوئیه ۱۹۹۲ میلادی / ساخت فونداسیون و زیرزمین برج در سه طبقه / بتن ریزی در حجم ۵۰,۰۰۰ متر مکعب به صورت بی وقفه که ۳۱ ساعت به طول انجامید و این زمان خود رکوردی در ساخت و ساز مالزی در آن زمان بود / پایان فاز دوم در تاریخ پانزدهم آوریل ۱۹۹۳ میلادی

فاز سوم:

شروع فاز سوم در ماه مِه ۱۹۹۴ میلادی / ساخت بدنۀ برج و بعد از آن ساخت بخش بالایی برج / تزیین لابی برج و نصب گنبد شیشه ای آن که مانند الماسی می درخشد / نصب آنتن مخابراتی در نوک برج / اتمام برج و افتتاح آن در تاریخ اول اکتبر ۱۹۹۶ میلادی توسط نخست وزیر مالزی دکتر ماهاتیر محمد

امکانات برج کی ال

برج کی ال امکانات تفریحی و منحصر به فردی به شما ارائه می دهد. رستوران اتمسفر 360 یک رستوران گردان است که نمایی بی نظیر از شهرکوالالامپور تامین می کند. اسکای باکس واقع در ارتفاعات، اتاقی شیشه ای است که شما می توانید عکس هایی بی همتا در آن بگیرید. بیس جامپ مناسب برای پرش از ارتفاع 421 متری سطح زمین است.

برخی از دیگر امکانات برج کی ال شامل آکواریوم آبی مرجانی، سینما 6 بعدی، سالن کنسول بازی، باغ وحش کوچک، مناره کوالالامپور، عرشه دیدبانی و عرشه روباز اشاره کرد. در ورودی اصلی این برج چندین فروشگاه، یک فست فود و یک سینمای کوچک وجود داد که در آن هر 15 دقیقه مراحل ساختل برج نمایش داده می شود. همچنین سالن آمفی تئاتری در فضای باز قرارگرفته 22 نفر ظرفیت دارد. علاقمندان به سفر به کوالالامپور میتوانند با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور با کمترین هزینه سفر خود را آغاز کنند و از جاذبه های جذاب کوالالامپور لذت ببرند.

رستوران گردان اتمسفر 360

این رستوران در طبقه بالای عرشه دیدبانی و در ارتفاع 282 متری قرارگرفته است. با سرو غذاهای محلی مالزی و بین المللی، ظرفیت 250 نفری دارد. برای ورود به رستوران اتمسفر مبلغ ورودی از شما دریافت می شود.

اسکای باکس

محفظه ای شیشه ای که نمای 360 درجه از شهر کوالالامپور ارائه می دهد در ارتفاع 300 متری سطح زمین به صورت بیرون زده قرارگرفته است. شما می توانید داخل این باکس عکس های منحصر به فردی را ثبت کنید.

بیس جامپ

هر سال به مدت 4 روز در ماه سپتامبر، برنامه «بیس جامپ برج کی ال» برگزار می شود. گردشگران می توانند مانند صدها بیس جامپر از عرشه باز برج کی ال بپرید. جامپرها از روی عرشه می پرند و قبل از رسیدن به زمین چتر نجات خود را باز می کنند. هرچند کل مسیر چند ثانیه است اما منظره ی آن فراموش نشدنی خواهد بود.

آکواریوم آبی مرجانی

جاذبه ی دیگر این برج آکواریوم آبی مرجانی است که در آن می توانید حرکت کوسه و انواع ماهی ها را تماشا کنید.

هزینه ورودیه برج کی ال

ورودیه به کل پارک 55 رینگیت و کودکان 45 رینگیت که شامل ورود به سکوی بازدید، اِم پی فایو (MP5)، جنگل داخل شهر، سیمیولِیتور اِف وان، اسب سواری، منطقه حیوانات برج کِی اِل و دهکده فرهنگی مالزی می باشد.

ورودیه برای پکیج ابتدایی 45 رینگیت و کودکان 30 رینگیت که شامل ورود به سکوی بازدید، اِم پی فایو، جنگل داخل شهر، سیمیولِیتور اِف وان یا اسب سواری و یا منطقه حیوانات برج کِی اِل می باشد.

ورودیه به همراه راهنما 70 رینگیت و کودکان 60 رینگیت که شامل رانما، ورود به سکوی بازدید، اِم پی فایو، جنگل داخل شهر، سیمیولِیتور اِف وان، اسب سواری، منطقه حیوانات برج کِی اِل و دهکده فرهنگی مالزی می باشد.

برج مخابراتی کی ال همه روزه در ساعت ۹ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

آفتاب

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman