راه حلی برای کاهش تورم؛

دولت استرالیا به دنبال رونق ساخت و ساز

دولت استرالیا به دنبال رونق ساخت و ساز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۱

تورم استرالیا تا پایان ماه سپتامبر به ۱.۷ درصد افزایش یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، متوسط نرخ تورم استرالیا در دوازده ماه منتهی به سپتامبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۷ درصد رسید که این نرخ تورم بالاترین تورم ثبت شده در این کشور طی یک سال اخیر نیز محسوب می شود.

هم چنین طبق اعلام بانک مرکزی این کشور، نرخ تورم در سه ماهه سوم امسال ۰.۵ درصد بوده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ثبت شده برای سه ماهه منتهی به ژوئن بوده است.

متوسط نرخ تورم استرالیا در بازه زمانی ۱۹۵۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۹۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به تورم ۲۳.۹ درصدی سه ماهه پایانی سال ۱۹۵۱ و پایین‌ترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱.۳ درصدی سه ماهه دوم سال ۱۹۶۲بوده است.

بانک مرکزی استرالیا دستیابی به تورم ۲ درصدی را هدف‌گذاری کرده است و افزایش تورم می‌تواند خبرخوبی برای این بانک آن هم در زمانی که به دلیل تقویت رشد اقتصادی مجبور به اتخاذ سیاست کاهش نرخ بهره شده است باشد. بخش های سوخت و خودرو مهم ترین اقلام کاهشی و تنباکو و هزینه های مراقبتی مهم ترین اقلام افزایشی تورم در دوره منتهی به ماه سپتامبر بوده اند. نرخ بهره استرالیا در حال حاضر ۰.۷۵ درصد است که پایین ترین سطح نرخ بهره ثبت شده در طول تاریخ این کشور است.

بروس هوکمان، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه " ای بی اس" گفت: تورم سالانه در سطح مطلوبی باقی مانده است هر چند که هنوز مخارج هنوز در سطح پایینی قرار دارند.

به دنبال کاهش نرخ بهره در ماه های اخیر قیمت مسکن در استرالیا تحت تاثیر این تصمیم بانک مرکزی روندی کاهشی داشته است و دولت امیدوار است رونق ساخت و ساز منجر به افزایش رشد اقتصادی شود.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،مسکن ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman