معاون روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

رشد ۶۰درصدی تسهیلات مسکن روستایی

رشد ۶۰درصدی تسهیلات مسکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

معاون روستایی بنیاد مسکن گفت: از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در قالب بهسازی و بازسازی تکمیل شده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، عزیزالله مهدیان معاون روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن روستایی رشد ۶۰ درصدی داشته است، گفت: در سال گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی برای مقاوم سازی و بازسازی واحد‌های مسکونی ۲۵ میلیون تومان بود، اما با همکاری بانک مرکزی و پیشنهاد بنیاد مسکن سقف تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

او اظهار کرد: طبق روال هر ساله سقف تسهیلات این بخش باید رشد ۱۵ درصدی می‌یافت، اما امسال به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و رشد قیمت مصالح ساختمانی، این سقف از ۱۵ درصد به ۶۰ درصد رشد پیدا کرد.

معاون روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه هر سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود، گفت: امسال با افزایش سقف تسهیلات، میزان مشارکت مردم در این بخش افزایش یافته به طوری که تاکنون ۸۷ هزار متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

مهدیان یادآور شد: همچنین ۴۳ هزار نفر متقاضی بعد از دریافت تسهیلات، اقدامات لازم را جهت شروع بازسازی و مقاوم سازی انجام داده‌اند.

معاون روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال بتوانیم هدف خود را که مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است به مرحله اجرایی برسانیم، گفت: خوشبختانه بانک‌ها در جهت پرداخت تسهیلات همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد که مدت زمان پرداخت تسهیلات هم در مقایسه با سال‌های گذشته کوتاه‌تر شود.

او با اشاره به اینکه امسال جزو سال‌هایی بود که علاوه بر مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی، اقدام به بازسازی واحد‌های خسارت دیده هم کرده‌ایم، گفت: امسال ۵۶ هزار واحد مسکونی را در قالب واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی کرده‌ایم، علاوه بر آن ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد مسکونی هم در شهر‌های کوچک بازسازی شده که در مجموع ۶۵ هزار واحد مسکونی را در قالب بازسازی به مردم حادثه دیده تحویل داده‌ایم.

معاون روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل کشور از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را در قالب بهسازی و بازسازی تکمیل کرده‌ایم گفت: از سال ۷۲ تا سال ۸۴ دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده که برخی از این واحد‌ها هم به دلیل تکمیل شدن دوره ۱۰ ساله نیازمند بازسازی و مقاوم سازی مجدد هستند.

او افزود: امسال بیش از ۵۰ هزار واحد روستایی ساخته شده که ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد از آن‌ها مربوط به شهر‌ها بودند که به معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن معرفی شده‌اند.

مهدیان در پایان گفت: امسال با افزایش میزان تسهیلات، اقدامات لازم برای مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی بیشتر می‌شود و ما امیدواریم به هدف‌گذاری خود که تحویل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است برسیم.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman