شرایط پرداخت تسهیلات مسکن چیست؟

شرایط پرداخت تسهیلات مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۶

مدیر شعب استان کردستان، از جزییات شرایط پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم به بناهای بیش از ۲۰ سال و حداکثر تا 30 سال از تاریخ صدور پروانه ساخت را در حالت انفرادی و زوجین تشریح کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، جلال الدین سلیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پیش از تصویب این طرح، تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات به بناهای مسکونی با قدمت حداکثر تا 25 سال تعلق می‌گرفت که طی بخشنامه جدید و در جهت آسانتر شدن شرایط برای خانه دار کردن اقشار جامعه این زمان به 30 سال تغییر یافت، به عبارتی برای دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق، قدمت یک ملک از تاریخ صدور پروانه‌ ساختمانی می‌تواند تا 30 سال باشد.

وی به شرایط سقف تسهیلات اعطایی به بناهای حداکثر تا 25 سال ساخت اشاره کرد و افزود: سقف انفرادی تسهیلات اوراق مسکن در شهر سنندج ۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان است، همچنین سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر سنندج۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۶۰ میلیون تومان است.

مدیر شعب استان کردستان، بیان کرد: استفاده‌کنندگان از تسهیلات اوراق برای خرید مسکن می توانند تا پایان آذرماه سال جاری علاوه براین مبالغ، از تسهیلات بدون سپرده تا سقف 10 میلیون تومان برای تسهیلات انفرادی و 20 میلیون تومان برای تسهیلات زوجین نیز استفاده کنند.

سلیمی در تشریح پرداخت تسهیلات به بناهای مسکونی با قدمت بیش از 25 سال اشاره کرد و گفت: در ساختمان های مسکونی با قدمت بیش از 25 سال و حداکثر تا 30 سال ساخت، سقف تسهیلات در شهر سنندج 40 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 35 میلیون تومان و در تسهیلات زوجین به ترتیب 70 و 50 میلیون تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول در تسهیلات خرید مسکن از محل انواع حساب‌های تعهدی، تغییری پیدا نکرده، بر این اساس کماکان حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول، در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم 15 سال، در تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان 20 سال و در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن 25 سال است.

مدیر شعب استان کردستان، تاکید کرد: استفاده از تسهیلات بانک مسکن علاوه بر شرط قدمت ساختمان، اجرای آیین‌نامه 2800 در استحکام ساختمان نیز رعایت شده باشد.

سلیمی در پایان یادآور شد: تمام تسهیلات بانک مسکن اعم از تسهیلات از محل اوراق، صندوق پس‌انداز مسکن یکم ، عادی و حساب پس انداز مسکن جوانان تا سقف حداکثر 80 درصد ارزش ملک قابل پرداخت است به این معنا که اگر سقف تسهیلات از 80 درصد ارزش کارشناسی ملک بیشتر باشد در این صورت میزان تسهیلات پرداختی کمتر از سقف های اعلامی خواهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman