چه عواملی در تعیین قیمت آسانسور تأثیرگذار هست؟

چه عواملی در تعیین قیمت آسانسور تأثیرگذار هست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۴ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۳

در این مقاله به عوامل موثر در قیمت آسانسور، اعم از آسانسور خانگی و بالابرها می پردازیم و در کنار این موارد به ویژگی ها و مزیت آن ها اشاره می کنیم.
به گزارش اخبار ساختمان، آسانسور را می توان کلمه ای فرانسوی دانست که به آن بالابر نیز گفته می شود. آسانسور را می توان اتاقکی در نظر گرفت که می تواند بین طبقات در حرکت باشد. بنابراین آسانسور را می توان نوعی حمل و نقل عمودی در نظر گرفت. آسانسور، قابلیت جابه جایی افراد و اجناس را دارد و با توجه به ظرفیت تحمل آن تعداد افرادی که می توانند در آن قرار بگیرند مشخص می شود. آسانسور ها توسط موتور های الکترونیکی قابلیت حرکت پیدا می کنند.

آسانسور ها نیز می توانند انواع مختلفی داشته باشند. بعضی از انواع آسانسور شامل آسانسور های کششی، آسانسور های هیدرولیک، آسانسور های وینچی، آسانسور های مغناطیسی و آسانسور های کارگاهی می شود. با توجه به این که چه نوعی از آسانسور را انتخاب کنید در قیمت آسانسور تاثیر می گذارد.

با توجه به این که نصب آسانسور باعث بالا رفتن کیفیت زندگی افراد ساکن ساختمان می شود، افراد صرف نظر از این که قیمت آسانسور چقدر محاسبه می شود به سراغ خرید آسانسور متناسب با نیاز خود می روند. به بیان دیگر مزایای زیاد استفاده از آسانسور مانند کمک به افراد معلول برای جابه جایی راحت تر در بین طبقات ساختمان و جلوگیری از مشکلات مفصلی مانند مشکلات عضلانی و غیره افراد را ترغیب به خرید آسانسور می کند. هم چنین با استفاده از آسانسور در ساختمان ارزش منطقه مسکونی یا اداری را نیز بالاتر می بریم.

مهم ترین عوامل کلی که می توان آن ها را در قیمت آسانسور موثر دانست ابعاد آسانسور و امکاناتی است که در آن استفاده می شود. به طور کلی عواملی که می توانند در تخمین قیمت آسانسور تاثیر گذار باشند شامل نوع آسانسور، قطعات آسانسور، ظزفیت آسانسور و طول عمر ساختمان می باشند.

طراحی آسانسور نیز متناسب با نوع ساختمان اعم از مسکونی یا اداری ، تعداد طبقات، جمعیت هر طبقه، مسیری که آسانسور باید طی کند صورت می گیرد که تمامی این موارد در قیمت آسانسور موثر هستند. به طور کلی طرح آسانسور ها در دو نوع اصلی آسانسور های نفر بر و آسانسور های بالابر طبقه بندی می شوند.

قطعات آسانسور مانند موتور آسانسور، درب کابین، درب آسانسور، نمایشگر آسانسور، قطعات مکانیکی آسانسور، پنل شاستی آسانسور، ریل های آسانسور و تابلو فرمان آسانسور با توجه به کیفیت های متفاوتی که دارند باعث متغیر بودن قیمت آسانسور می شوند.

عوامل موثر در قیمت آسانسور خانگی

آسانسورهای خانگی را معمولا برای ساختمان هایی استفاده می کنند که دارای مکان از پیش تعیین شده برای آسانسور نبودند. آسانسور های خانگی دارای کابین و نیم کابین هستند و هر کدام از آن ها در قیمت آسانسور خانگی تاثیر می گذارد. جنس این آسانسور های خانگی معمولا از استیل و یا شیشه درست می شود.

شاید یکی از دلایلی که باعث می شود افراد صرف قیمت آسانسور خانگی از آن برای خانه خود استفاده کنند مزایای زیاد آسانسور های خانگی است که در زیر به برخی از کاربرد های آسانسور های خانگی اشاره می کنیم.

* آسانسور های خانگی قابلیت حمل و نقل در کم ترین فضا را دارند.
* حرکت آسانسور های خانگی نرم هستند.
* آسانسور های خانگی معمولا استهلاک پایین تری دارند بنابراین طول عمر این نوع از آسانسورها بالا می باشد و می توان با پرداخت قیمت آسانسور خانگی از آن ها برای مدت طولانی تری استفاده کرد.
* استفاده از آسانسور های خانگی در مصرف برق صرفه جویی می کند که این صرفه جویی به این علت است که در هنگام حرکت به سمت پایین معمولا با موتور خاموش حرکت می کند و توانایی کاهش مصرف برق تا 40 درصد را دارد.
* سیستم هیدرولیکی آن بیش تر از سیستم کششی امنیت دارد اما ممکن است در تخمین قیمت آسانسور خانگی تغییر ایجاد کند.
* سرویس دهی آن ارزان است و نحوه نگهداری آن آسان است.
* برای آسانسورهای خانگی نیازی به دیوار کشی اطراف آسانسور وجود ندارد که این خود در تخمین قیمت آسانسور خانگی تاثیر مثبتی می گذارد و هزینه نهایی را کم تر می کند.
* آسانسور های خانگی برای زمان قطعی برق یک سیستم پشتیبان دارند که افراد برای خروج دچار مشکل نشوند.
* برای آسانسور های خانگی معمولا از سازه فلزی کم تری استفاده می شود.

قیمت آسانسور های خانگی می توان بر اساس عوامل مختلف متغیر باشد اما به طور کلی برای تخمین قیمت آسانسور خانگی باید به قیمت عواملی مانند ظرفیت قابل تحمل کابین، نوع سیستم هیدرولیکی دخیل در آسانسور، محل نصب آسانسور و حمل و نقل آسانسور خانگی توجه کرد. جهت گرفتن اطلاعات بیش تر در مورد آسانسور های مختلف خانگی و کیفیت های متفاوت آن ها می توانید از شرکت هایی مانند هیدروفرکو استفاده کنید.

عوامل موثر در قیمت بالابر

در صورت گران بودن قیمت آسانسور، بالابر ها می توانند جایگزین مناسبی برای آسانسور ها باشند زیرا قیمت بالابر ها بسیار مناسب تر از آسانسور ها می باشد. بالابر ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها شامل بالابر هیدرولیکی، بالابر شیشه ای، بالابر راه پله ای، بالابر ساده و بالابر متحرک می باشد که هر کدام ویژگی و کاربرد های مختلف دارند. بالابر ها مزیت های زیادی دارند که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

* نصب بالابر ها معمولا آسان است بنابراین در قیمت بالابر تاثیر چندانی ندارد چون ابزار آلات آن به نسبت سایر آسانسور ها گران نیستند.
* سرویس دهی و نحوه نگه داری آن ها بسیار آسان می باشند. بنابراین با پرداخت قیمت بالابر هزینه های دیگر بسیار کم می شود.
* بالابر ها نیازی به ایجاد چاهک ندارند بنابراین همین مورد باعث کاهش قیمت بالابر به نسبت انواع دیگر آسانسور ها می شود.
* برای ایجاد بالابر در ساختمان نیازی به اجرای عملیات خاصی در ساختمان نیست.
* کارکردی آسان و قابل اعتماد دارد.
* بالابرها دارای سیستم ترمز بر روی ریل ها هستند که توانایی جلوگیری سقوط را دارند.

قیمت بالابر ها به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. برای تخمین قیمت بالابر عواملی مانند هزینه نصب بالابر ، محل نصب بالابر، دستمزد نصابی که بالابر را نصب می کند، هیدرولیکی بودن بالابر و همچنین کابین دار بودن بالابر تاثیر گذار هستند. ابعاد بالابر بستگی به هدف استفاده ی آن دارد اما به طور کلی ابعاد بالابر در سایز های کوچکی ارایه می شود بنابراین در تخمین قیمت بالابر بهتر است این مورد را نیز در نظر گرفت.

ایلنا

برچسب ها:

آسانسور ،بالابر ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman