مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

توسعه ملی در گرو توسعه روستایی است

توسعه ملی در گرو توسعه روستایی است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۹ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه ملی هر کشوری در گرو توسعه روستایی آن کشور است.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد صنعتی‌منفرد اظهار کرد: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که می‌توان گفت این نهاد از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب به خوبی توانسته در جهت عمران و آبادانی، توسعه و رونق و تثبیت جمعیت روستایی در جامعه خدمات ارزشمند و ماندگاری برجای گذارد.

این مسئول ادامه داد: این نهاد در همه ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت از وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه نقش و کارکرد سکونت‌گاه‌های روستایی در برنامه‌های توسعه عمرانی با ایجاد تولید، اشتغال و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در اهداف برنامه‌ریزی مکانی و فضایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: زیرساخت‌های روستایی را می‌توان از جمله سرمایه‌های عمومی و اجتماعی روستاها دانست که بدین جهت توسعه این زیرساخت‌های اجتماعی، فیزیکی و نهادی. باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارآیی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نقش به‌سزایی در امر توسعه همه‌جانبه روستاها داشته است و در همین راستا توانسته از این طریق گام‌های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجب نگه‌داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر، درون‌زا، توانمندساز، فراگیر، تحول‌آفرین، باورآفرین، رشددهنده و متکی بر مشارکت و خودباوری روستائیان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، خاطرنشان کرد: روستاها کانون‌های مولد هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارد. همچنین توسعه ملی هر کشوری در گرو توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به‌شمار می‌آید، لذا در جهت توسعه پایدار ملی، هر کشوری نیازمند توسعه روستاها و توجه به روستا و روستایی است.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman