طراحی دکوراسیون آرامش بخش برای اتاق خواب

طراحی دکوراسیون آرامش بخش برای اتاق خواب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۹

در بین قسمت‌های مختلف هر خانه‌ای، اتاق خواب‌ها اهمیت ویژه‌ای در روند زندگی و آرامش افراد دارند.
به گزارش اخبار ساختمان، اگر اتاق خواب ها فضای مناسبی را برای آرامش افراد فراهم کنند این افراد می‌توانند از تنش ‌ها و دغدغه هایی که در روز با آن دست و پنجه نرم کرده اند رهایی پیدا کنند و برای شروع یک روز تازه تر انرژی خود را بازیابی کنند و تاثیر دکوراسیون اتاق خواب و وسایلی که در اتاق خواب به کار می‌رود در این قضیه بسیار زیاد خواهد بود و بهتر است دکوراسیون اتاق خواب شما طوری باشد که علاوه بر زیبایی این راحتی و آسایش را هم برای شما فراهم کند.

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها در وهله اول شاید کار سختی به نظر برسد و خیلی از خانم های خانه دار برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب شان دغدغه داشته باشند که از کجا شروع کنند و چه کاری بهتر است برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب انجام دهند. در اولین گام سعی کنند یک سبک کلی برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنند و بعد از اینکه این سبک را تعیین کردند خرید وسایل را متناسب با آن انجام دهند.


اگر سبک پذیرایی و نشیمن شما از سبک مدرن پیروی می‌کند و مبل های راحتی را در قسمت پذیرایی و نشیمن قرار داده اید از سرویس خواب هایی در اتاق خواب خود استفاده کنید که از سبک مدرن پیروی می‌کنند و قرار دادن تخت های سلطنتی و کلاسیک در اتاق خوابی که در خانه ی مدرن شما قرار دارد باعث یک عدم تناسب در فضای داخلی خانه شما می شود.

دیزاین و طراحی اتاق خواب


علاوه بر وسایلی که در یک سرویس خواب کامل قرار دارد که شامل تخت و پاتختی، میز آرایش و کنسول و غیره می باشد شما می توانید در طراحی اتاق خواب خود از یکسری وسایل تزیینی و پرده و غیره هم استفاده کنید که این طراحی اتاق خواب کاملاً سلیقه می باشد و شما هر چیزی که دلتان بخواهد می توانید برای تزیین اتاق خواب خود در آن قرار دهید اما این نکته را فراموش نکنید اتاق خواب شما قرار است جایی برای آرامش و استراحت شما باشد.

البته همه ی این موارد در مورد اتاق خواب بزرگترها باید رعایت شود در عوض برای طراحی و دیزاین اتاق خواب فرزندان خود باید سعی کنید هیجان و جذابیت چاشنی فضای دکوراسیون اتاق فرزندان شما باشد تا از وقت گذراندن در اتاق برایشان لذت بخش باشد و دلشان بخواهد که مدت زیادی در اتاق بمانند و اگر مدرسه ای هستند به تکالیف خود بپردازند و استعدادهای آنها در این فضا شکوفا شود.

پرده اتاق خواب


پرده ای که در اتاق خواب شما قرار می گیرد باید طوری باشد که هم در اول صبح جلوی نور را بگیرد و وقتی که شما می خواهید اتاق خواب کاملاً تاریک باشد این پرده بتواند یک فضای دنج را برای شما فراهم کند و هم سبک آن با سبک خانه شما هماهنگ باشد. به طور مثال برای اتاق خوابی که سبک مدرن و ساده دارد از پرده های مخمل، سنگین و اشرافی که دارای والان های پر زرق و برق هستند استفاده نکنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

برای زیباتر شدن فضای اتاق خواب می توانید از کاغذ دیواری هایی که طرح های مختلفی دارند استفاده کنید، ولی در نظر داشته باشید که اگر فضای اتاق خوابی که در اختیار شما قرار دارد کوچک است باید کاغذ دیواری با طرحی را انتخاب کنید که این فضا را بزرگتر جلوه دهد و با رنگ اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد. اگر سقف اتاق خواب شما کوتاه است، می توانید از کاغذ دیواری هایی که راه راه های عمودی دارند استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب یکی از موثرترین پارامتر هایی است که در طراحی و دیزاین اتاق خواب شما تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید از رنگ هایی که در تم کلی دکوراسیون خانه از آن استفاده کرده اید کمک بگیرید و یا هر رنگی که به شما آرامش بیشتری می دهد را برای فضای اتاق خواب انتخاب کنید. رنگ های خاکستری و طوسی پررنگ و رنگ های قهوه ای و بنفش و سرمه ای می توانند این فضا را تاریک و دنج و پر از آرامش نشان دهند.

استفاده از رنگ های سبز روشن، آبی روشن و همچنین سفید و طوسی هم می‌تواند فضای اتاق خواب شما را پر از آرامش و جذابیت کند و هم در بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک کند چون رنگ های روشن هم دلباز تر هستند و هم فضا را بزرگتر نشان می دهند.

تزیین اتاق خواب

برای تزیین اتاق خواب هم می توانید از گل و گیاه ها استفاده کنید و آن ها را در گلدان های کوچک و زیبایی که بسیار متنوع در بازار به فروش می رسند قرار دهید و همچنین می توانید از تابلو های عکس یادگاری و یا تابلو های عکس هنری در بالای تخت خود استفاده کنید و می توانید در قسمت هایی از فضای اتاق خواب نورپردازی هایی قرار دهید که اگر قرار است علاوه بر استراحت در اتاق خواب، به مطالعه کردن بپردازید نور پردازی ها این کار را برای شما انجام می دهند.

ایسنا

برچسب ها:

دکوراسیون ،اتاق خواب 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman