عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

طرح‌های مسکنی روی کاغذ مانده است

طرح‌های مسکنی روی کاغذ مانده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۵

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح‌های مسکنی دولت از جمله طرح اقدام ملی در حد کاغذ بازی باقی مانده و باید به مرحله عملیاتی برسد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد دامادی با بیان اینکه در بازار مسکن علی رغم تمامی تلاش‌ها از سوی مسئولان هنوز رونقی مشهود نیست، گفت: متأسفانه طرح‌ها و ایده‌های بسیار خوبی برای بهبود بخش مسکن از سوی دولت ارائه شده، اما هنوز بخش عمده‌ای از آن‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است.

او تأکید کرد: بسیاری از طرح‌های مسکنی دولت در حد کاغذ بازی باقی مانده و برای اجرایی شدن این طرح‌ها اقداماتی در دستور کار قرار نگرفته است.

دامادی با بیان اینکه طرح‌های مسکنی دولت می‌تواند نجات بخش این حوزه باشد، گفت: باید سیاست گذاری‌های درست و کاملی برای رونق بازار مسکن انجام شود، اما آنچه که تا به امروز در این حوزه دیده شده رکود و کاهش معاملات مسکن بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: باید دولت طرح‌های مسکنی خود از جمله طرح اقدام ملی، طرح مسکن مشارکتی و یا اجتماعی را که در سال‌های گذشته مطرح کرده را بازبینی و احیا کند و یک بار برای همیشه تصمیم جدی جهت ارتقاء و افزایش تولید مسکن گرفته شود.

او گفت: در بسیاری از برنامه‌های مسکنی دولت و مجلس هم نظر بودند، اما برای اثرگذاری و بهبود ارتقاء وضعیت مسکن باید برنامه‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ثبات در بازار مسکن در گرو ثبات بازار‌های موازی از جمله ارز و سکه است، افزود: در صورتی که دولت بتواند برنامه‌های مسکنی خود را به مرحله اجرایی برساند و از سوی دیگر سایر مولفه های اقتصادی دچار نوسان نشوند آینده خوبی را برای بازار مسکن متصور خواهیم شد.

دامادی گفت: بازار مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور به شمار می‌رود که باید تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی برای رونق و ایجاد تولید در این بازار اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman