رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان تاکید کرد:

اصلاح قانون پیش‌فروش مسکن الزامی است

اصلاح قانون پیش‌فروش مسکن الزامی است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۵

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تأکید بر اصلاح قانون پیش‌فروش مسکن گفت: سازندگان مسکن راضی به پیش‌فروش نیستند چرا که در قانون پیش‌فروش حقشان ضایع شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصادق پارسامهر با بیان اینکه به علت مشکلاتی که در سالهای قبل در بحث پیش‌فروش به وجود آمده بود، قوه قضائیه قانون پیش‌فروش آپارتمانها را مطرح و تصویب کرد، افزود: این قانون معضلاتی را برای انبوه‌سازان ایجاد کرده است به‌طوریکه تعداد زیادی از افرادی که اقدام به پیش‌خرید مسکن می‌کنند، پول سازندگان را پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس قانون کسانی که پروانه ساختمانی اخذ می‌کنند، شهرداری موظف است به تعداد واحدها پیش‌سند صادر کند که سازنده برای پیش‌فروش باید در دفترخانه رسمی بخشی را به نام خریدار کند.

پارسامهر با بیان اینکه سازندگان درگیر خریداران هستند، افزود: هدف از پیش‌فروش تسهیل روند ساخت‌وساز است اما سازندگان برای اخذ وام مسکن هم باید رضایت تک تک خریداران را بگیرد و تعداد زیادی از خریداران هم بعد از پرداخت بخشی از پول مابقی را پرداخت نمی‌کنند و سازنده باید چندین سال دوندگی کند تا بتواند سندش را به نام خود برگرداند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت و ساز مسکن در همدان اوضاع خوبی دارد، یادآور شد: با توجه به پروانه‌های اخذ شده در سال 97 اوضاع ساخت وساز مسکن در همدان خوب است اما تقاضا برای سالجاری کم شده است.

پارسامهر درباره وضعیت پیش‌فروش مسکن در استان، ادامه داد: با توجه به قانون پیش‌فروش، خریداران مشتاق به خرید هستند اما سازندگان راضی نیستند چرا که در این قانون حقشان ضایع شده است.

وی با تأکید بر اینکه سازندگان مسکن و انبوه‌سازان نیاز به دلگرمی دارند، یادآور شد: ارجاع مهندس ناظر قبلا توسط مالک انجام می‌شد اما در حال حاضر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می‌گیرد که این موضوع معضلاتی را برای انبوه‌سازان ایجاد کرده است.

پارسامهر با بیان اینکه انبوه ساز هزینه نظارت را پرداخت می‌کند اما حق انتخاب ندارد، اظهار کرد: این حق سازندگان است که مهندس ناظر را خودشان انتخاب کند اما برای نظارت عالیه هر تعداد ناظر بفرستند، مشکلی نداریم.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،مسکن ،پیش فروش 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman