مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خبر داد:

۲۵۰۰ واحد سهم اصفهان از طرح اقدام ملی

۲۵۰۰ واحد سهم اصفهان از طرح اقدام ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۰۵ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در طرح اقدام ملی کمتر با زمین‌های حاشیه شهرها سر و کار داریم و تمرکز بر ساخت مسکن در شهرهای جدید مانند بهارستان، مجلسی و غیره است که از امکانات زندگی برخوردار هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامحسین خانی درباره اجرای طرح اقدم ملی تولید مسکن در استان اصفهان اظهار داشت: از 400 هزار واحد مسکونی که قرار است در طرح اقدام ملی در کشور ساخته شود، کار ساخت 100 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر توسط بنیاد مسکن پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در این طرح به چند صورت عمل می‌شود یا اینکه فرد زمین دارد و از تسهیلات طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن استفاده می‌کند و یا اینکه ما زمین در اختیار مردم و انبوه‌سازان قرار می‌دهیم تا اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این طرح فعلاً به صورت پایلوت در استان کرمان در حال اجرا است، ادامه داد: فکر می‌کنم دستورالعمل این طرح در یکی دو ماه آینده به سایر استان‌ها نیز ابلاغ شود.

خانی گفت: به‌جز طرح اقدام ملی، ما به عنوان انبوه‌ساز با اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان و شهرهای جدید بهارستان و مجلسی قرارداد مشارکت امضا کرده‌ایم و به محض اینکه شرایط طرح از سوی وزارتخانه مشخص شود، پس از ثبت‌نام از متقاضیان واحدها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن در زمین‌هایی که مردم در اختیار دارند تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، درباره تفاوت آن با طرح‌هایی مانند مسکن مهر تصریح کرد: در طرح مسکن مهر 28 هزار واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر در استان اصفهان ساخته و تحویل مردم شد و تنها 100 واحد در نوش‌آباد مشکل داشت که متقاضی ندارد، وگرنه درباره سایر واحدها حتی سند مالکیت نیز به مالکان تحویل شده و راضی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: در طرح اقدام ملی کمتر با زمین‌های حاشیه شهرها سر و کار داریم و تمرکز بر ساخت مسکن در شهرهای جدید مانند بهارستان، مجلسی و غیره است که از امکانات زندگی برخوردار هستند.

به گفته خانی برای اجرای این طرح در اصفهان 3 قرارداد با شهرهای جدید بهارستان و مجلسی منعقد شده و فعلاً 2 هزار و 500 واحد مسکونی سهم استان اصفهان است. ثبت‌نام در طرح اقدام ملی از طریق سامانه انجام می‌شود و به افرادی تعلق می‌گیرد که مالک مسکن نباشند.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی ،تولید 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman