آنچه که باید در مورد آب بندی نمای ساختمان بدانید

آنچه که باید در مورد آب بندی نمای ساختمان بدانید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

یکی از دلایل آب بندی نما ساختمان اسیدی بودن باران مخصوصا در شهر تهران می باشد که به نما ساختمان ها آسیب وارد میکند. که میتوان با عایق کاری و آب گریزی نما ساختمان از آن جلوگیری کنیم. با آب بندی نما ساختمان از ورود نم و آب به داخل ساختمان جلوگیری کنید.
در زیر به اختصار توضیحاتی راجع به آب بندی نما ساختمان از جنس کامپوزیت, شیشه و آب بندی نما ساختمان هایی که ترک در سطح خود دارند (از هر جنسی) می پردازیم.

همچنین با آب بندی نما ساختمان از فرسایش نما به دلیل شرایط جوی جلوگیری میشود و طول عمر مصالح بالا میرود.

آب بندی نما ساختمان های سیمانی, آجری و سنگی

آب بندی نما ساختمان های سیمانی, آجری و سنگی بیشتر به دلیل بندکشی های نامناسب و ترک های به وجود آمده در نما انجام میشود. برای آب بندی نما ساختمان در این موارد ابتدا اطراف قسمت آسیب دیده تراشیده میشود و سپس با پایه ی سیلیکون و پلی یورتان پر میشود. البته برای آب بندی نما ساختمان میتوان از نانو ضد آب استفاده کرد که بنا به نظر کارشناس از آن استفاد میشود.

آب بندی نما شیشه

برای آب بندی نما شیشه اول درزها را تمیز میکنیم سپس با چسب درزها را میپوشانیم و از چسب کاغذی نیز استفاده میکنیم. مراحل آب بندی نما ساختمان توسط شرکت آریا نما با دقت و حوصله و به درستی و تمیزی انجام میگردد.

آب بندی نما ساختمان های بتنی

ویژگی های موجود در بتن باعث شده است که بسیاری از ساختمان ها از این ماده پرمصرف استفاده کنند, که نیاز به رعایت اصول حفاظتی می باشد. بتن در برابر آب و گاز نفوذپذیر است پس با کاهش نفوذ آب میتوان بتن را محافظت کرد.

آب بندی نما ساختمان های بتنی به دو روش امکان پذیر است:

1- در زمان ساخت بتن کاهش نفوذپذیری انجام شود با کنترل و حفاظت در ساخت بتن
2- بعد از ساخت بتن درزها و بتن های نامتراکم را به روش آب بندی نما ساختمان های بتنی درزگیری کرد.

به نظر میرسد روش دوم برای آب بندی نما ساختمان های بتنی روش بهتر و مطمئن تر و موثرتری می باشد.

آب بندی نما ساختمان کامپوزیت

در نما کامپوزیت لاستیک های مخصوص آب بندی در درزها وجود دارند که بعد از مدتی کارایی خود را از دست میدهند. برای آب بندی درزها از چسب های مخصوص آببندی به نام پلی یورتان استفاده میشود که در برابر اشعه آفتاب و رطوبت بسیار مقاوم هستند استفاده میشود.

برای آب بندی نما ساختمان این نماها ابتدا باید به جای لاستیک های قدیمی و خراب چسب پلی یورتان بریزیم. سپس و برای این کار ورقه های کامپوزیت را با چسب کاغذی بپوشانیم تا مشکلی برای پاک کردن این چسب ها از کامپوزیت ها نداشته باشیم. در آخر لاستیک های جدید را جایگزین میکنیم تا آب بندی نما ساختمان به درستی پایان یابد.

آب بندی نما ساختمان چرا انجام میشود؟

آب بندی نما ساختمان برای جلوگیری از نفوذ و نشت آب و جلوگیری از جرم و آلودگی به داخل ساختمان است. در مناطق و شهرهایی که باران زیادی می بارد و یا رطوبت هوا بالاست آب بندی نما ساختمان رواج دارد.

کاربرد آب بندی نما ساختمان

* آب بندی نما ساختمان به منظور جلوگیری از نفوذ آب باران و رطوبت هوا
* آب بندی نما ساختمان برای جلوگیری از شوره زدگی
* آب بندی نما ساختمان برای جلوگیری از آلودگی نما ساختمان
* آب بندی نما ساختمان به منظور جلوگیری از نفوذ گرما و سرما در فصل های مختلف سال

انواع چسب برای آب بندی نما ساختمان

* چسب پلی اورتان
* چسب سیلیکون
* چسب اکریلیک

نکته: گاهی شکاف کنار پنجره ها و چهارچوب ها به قدری زیاد است که آب بندی نما ساختمان با چسب کارساز نیست! در این مواقع از آببندی نما ساختمان با فوم اسپری استفاده میکنیم.

آب بندی نما ساختمان با فوم اسپری

استفاده از فوم اسپری برای آب بندی نما ساختمان باعث میشود حجم زیادی از شکاف پر شود و با توجه به فشرده بودن فوم اسپری مانع رشد قارچ و باکتری نیز میشود. همچنین به عنوان یک عایق صدا و حرارت نیز عمل میکند. فوم اسپری قابل سمباده زدن, قابل اندود و برش می باشد که انعطاف این محصول را بالا میبرد.

آب بندی نما ساختمان با چسب رزین

رزین یک چسب بسیار قوی و محکم است که برای آب بندی نما ساختمان سنگ های آنتیک استفاده میشود. به دلیل زرد شدن این چسب بعد از مدتی پیشنهاد میشود روی نما ساختمان با سنگ های تراورتن کار نشود.
آببندی نما ساختمان با چسب

چسب z90 یک نوع چسب برای آب بندی نما ساختمان هایی با سنگ تراورتن است. این چسب با چند مواد دیگر ترکیب و در بندهای سنگ نما ریخته میشود و از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری میکند. البته از چسب z90 به صورت تکی نیز برای آب بندی نما ساختمان استفاده میشود.

نکته: آب بندی نما ساختمان نیاز به نیروی متخصص و متعهدی که از دقت بالایی برخوردار باشد دارد. در اینصورت میتوانید فقط یکبار آب بندی نما ساختمان را انجام دهید و دیگر نیاز به صرف هزینه های بیشتر نشوید.

آب بندی نما ساختمان با نانو

نانو بهترین محافظ نما ساختمان می باشد که هم شستشوی نما را به تعویق می اندازد و هم برای آب بندی نما ساختمان کاربرد دارد. نانو با ایجاد لایه بسیار نازک و نامرئی سطح نما را در برابر بسیاری از عوامل مقاوم می سازد.

آب بندی نما ساختمان با ضد آب کننده

ضد آب کننده نسل جدید نانو می باشد که این فناوری با نفوذ به عمق 2 میلیمتر در منافذ بتون سیمان و آجرو سنگ و… یک پوشش ضد آب ایجاد میکند. این باعث ایجاد لایه یکپارچه غیر قابل نفوذ در سطوح نما میشود. آب بندی نما ساختمان به این روش بسیار موثر و بهترین روش آببندی محسوب میشود.

نحوه اجرای آب بندی نما ساختمان

مراحل انجام آب بندی نما ساختمان به صورت کلی: بندکشی نما ساختمان, عایق بندی نما, تعویض بازشو های کلنگی نما شیشه ای, بازسازی و ترمیم نما, پوشاندن درز انتقطاع ساختمان

قیمت آب بندی نما ساختمان

قیمت آب بندی نما ساختمان بستگی به مکان متراژ و مواد مصرفی محل مورد نظر دارد.

برچسب ها:

آب بندی ،نما ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman