معمار ایرانی یکی از برندگان جایزه معماری AMP شد

معمار ایرانی یکی از برندگان جایزه معماری AMP شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

جایزه معماری AMP با حضور ۳۰۰ معمار شناخته شده در گوگنهایم بیلبائو برگزار شد و معمار ایرانی یکی از برندگان این جایزه بود.
به گزارش اخبار ساختمان، مراسم جایزه معماری AMP با حضور ۳۰۰ معمار شناخته شده و اهدای جایزه برتر به پریسا منوچهری کاشانی، معمار ایرانی در گوگنهایم بیلبائو برگزار شد.

پریسا منوچهری برای پروژه مرمت خانه تاریخی‌ سعادت در کاشان موفق به کسب جایزه بین المللی Architecture MasterPrize شد که از سال ۲۰۰۷ توسط گروه فرمانی تاسیس شد.

در این مراسم که شامگاه چهاردهم اکتبر برپا شد، از شش پروژه طراحی و معماری تقدیر و برای نخستین بار به دو مصالح معماری جایزه اهدا شد.

در این مراسم حسین فرمانی (رئیس جایزه AMP ) در سخنانی گفت: مایه مباهات و افتخار است که امشب در مکان هنری باشکوه گوگنهایم آیین تقدیر از برگزیدگان معماری ۲۰۱۹ را برگزار می‌کنیم و در جمع مان بسیاری از معماران و طراحان برجسته دنیا حضور دارند.

او افزود: جایزه AMP برای معرفی بهترین نوآوری، ابتکار و خلاقیت در معماری تاسیس شده است. این موسسه با هدف شناسایی الهام بخش‌ترین پروژه‌های معماری، شرکت‌ها و محصولات از سراسر جهان فعالیت می‌کند زیرا می‌اندیشد معماری زیبا و طراحی درست لازمه یک زندگی خوب است.

فرمانی تاکید کرد: امروز معماری و طراحی پایه و اساس یک جامعه مدرن و پیشرفته است. در عین حال، پیشرفت تکنولوژی چالش‌های جدید برای جامعه مدرن و از جمله معماری پدید آورده است، اما معماران صاحب اندیشه می‌دانند باید زمینه توسعه جدید و راه‌حل‌های تازه برای رفع آن‌ها بیابند. واقعیت این است در انبوه مشکلات و نیازهای در حال تغییر، دنیای مدرن، فرصت نامحدودی برای رویاپردازان بوجود می‌آورد که دنیا را آنطور که میخواهند ببینند و معماران در این عرصه طلایه داری می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: امشب ما برای معماران و طراحانی مراسم تقدیر برگزار می‌کنیم که پیشگام و پیش‌رو هستند. آن‌ها فرصت‌ها، امکانات، یافتن راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید به زندگی را می‌بینند. آن‌ها با هر مفهوم و دستاورد پیشگامانه، آینده‌ای بهتر را طراحی می‌کنند و توجه خود را بر دورنمای اجتماعی و شهری زمان ما می‌گذارند. مایلم به همه کسانی که در اینجا مایه افتخار هستند تبریک بگویم، به خاطر کارهای برجسته آن‌ها که نه تنها زندگی‌ها را در حال حاضر تغییر و بهبود می‌بخشند، بلکه الهام‌بخش نسل‌های آینده معماران و طراحان آینده خواهند بود.

فرمانی گفت: از میان بسیاری از شرکت کنندگان، فقط ۱۵۰ نفر از معماران، طراحان و شرکت‌ها از سراسر جهان به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافتند که در این مراسم حضور دارند، اما ما متاسفانه تنها چند برنده برتر خواهیم داشت، اما شما همه برنده هستید زیرا دنیا را با کارهای زیبای‌تان زیباتر کرده‌اید.

بنا به رسم جایزه بین المللی Architecture MasterPrize برندگان در طول سال آینده از تبلیغات گسترده‌ای برخوردار می‌شوند و طرح‌هایشان در گستره جهانی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین طرح‌های برتر در کتاب معماری AMP که در سطح جهان توزیع می‌شود، منتشر خواهد شد.

ایلنا

برچسب ها:

معمار ،معماری ،طراحی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman