مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح اقدام ملی در گرو تامین زمین

اجرای طرح اقدام ملی در گرو تامین زمین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

تامین زمین از سوی اداره کل راه و شهزسازی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قزوین را عملیاتی خواهد کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار داشت: براساس سیاست دولت برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف، طرح اقدام ملی مسکن با اولویت شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار جمعیت توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفت.

اصغر گونجی افزود: از ۴۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده، ۱۰۰ هزار واحد برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بوده که سهم استان قزوین برای عملیاتی کردن این طرح سه هزار و ۸۰۰ واحد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ادارات کل راه و شهرسازی در استان ها به منظور اجرای این طرحبرای تامین زمین مورد نیاز اقدام خواهند کرد، یادآور شد: در صورت تخصیص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی، مراحل ثبت نام از متقاضیان حایز شرایط در تمامی شهرهای استان به غیر از قزوین، از سوی این نهاد آغاز می‌شود.

گونجی تصریح کرد: با توجه به تجربه احداث مسکن مهر، باید زمین‌هایی برای ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شود که هزینه‌های تاسیسات زیربنایی آن متوجه مردم نباشد و مشخصات احداث بنا نیز در آن وجود داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین، اجرای طرح یاد شده را علاوه بر خانه‌دار شدن اقشار مورد هدف موجب ایجاد اشتغالزایی مناسب در حوزه ساخت و ساز دانست و تاکید کرد: انجام این طرح همچنین در قیمت بناها و اجاره واحدها نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گفته این مسئول، شناسایی گروه‌های هدف واجد شرایط مسکن در مناطق کم برخوردار و تامین مسکن برای اقشار دهک‌های میانی براساس شاخص‌های مرکز آمار نیز از اهداف کلان طرح اقدام ملی مسکن است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی طرح به ازای هر واحد مسکونی تامین شده که با معرفی متقاضیان و نظارت این نهاد به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود، افزود: زمین واگذار شده نیز با شرایط دسترسی به خدمات زیربنایی به قیمت تمام شده در نظر گرفته شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman