چهار تکنولوژی پوشیدنی پرکاربرد در صنعت ساختمان

چهار تکنولوژی پوشیدنی پرکاربرد در صنعت ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۹ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۲

کاربرد فن‌آوری پوشیدنی مانند سایرکالاهایی که برای اتصال به دنیای آنلاین و یا ابزاری برای پی‌گیری تناسب فرد استفاده می‌شود رایج است. اگرچه این درست است، اما پوشیدنی ها به آرامی به فضای حرفه‌ای و تخصصی نفوذ می‌کنند، و می‌توانند به صنعت ساخت‌وساز و رشد و پیشرفت این حوزه کمک کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، همانند تاثیر فن‌آوری ابری و تلفن همراه، بهره بردن از تکنولوژی پوشیدنی نیز در ساخت‌وساز رایج‌تر شد است، و در سال‌های آتی، استفاده از آن ممکن است رواج بسیار بیشتری پیدا کند. درواقع می توان گفت تکنولوژی های پوشیدنی به زودی آینده ی صنعت ساختمان را دچار تغییر وتحول خواهند کرد. چالش پیشروی تکنولوژی پوشیدنی، متقاعد کردن افراد و مدیران صنعت ساختمان است، که معمولا مخالف تکنولوژی هستند. در زیر چند مثال از این که چگونه تکنولوژی پوشیدنی می‌تواند به نقش شگرفی در صنعت ساخت‌وساز ایجاد کند وجود دارد، تکنولوژی پوشیدنی ابزاریست که مزایایی را برای ایمنی، ارتباطات و بهره‌وری فراهم می‌کند.

کلاه ایمنی هوشمند

یکی از مهم‌ترین تجهیزات صنعت ساخت‌وساز ، کلاه ایمنی است. کلاه های هوشمند با افزایش برتری تکنولوژیکی، محبوبیت خود را افزایش می دهند و قابلیت های متعددی را فراهم می کنند که ایمنی را از طریق روش های مختلف افزایش می دهد. Daqri، شرکتی درکالیفرنیا، یک نسخه به روز شده از کلاه ایمنی استاندارد را با استفاده از تکنولوژی مدرن توسعه داده است.

کلاه ایمنی Daqri دارای ظاهر معمولی است، اما دید وسیع و سه بعدی از محیط نشان می دهد. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، این دید 360 درجه به کارکنان اجازه می دهد تمام محیط اطرافشان را ببیند که به افزایش ایمنی و همچنین کاهش حوادث در محل کار کمک می کند. ویژگی های پیشرفته تر کلاه هوشمند شامل دستورالعمل های کاری ، ارتباطات مستقیم و از راه دور و همچنین دوربین حرارتی است.

لباس بیونیک

بسیاری از مسائل مربوط به سلامت و ایمنی که در محل پروژه های ساختمانی و سایت های ساخت و ساز رخ می دهد، کارهای فیزیکی سخت و دشوار است که در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای کارگران ساختمانی حضر در پروژه های ساختمانی می شود. برای مقابله با این شرایط دشوار محیطی، لباس های بیونیک توانایی استفاده آسان از ماشین آلات سنگین را فراهم می کنند.

لباس های بیونیک توانایی کاهش زمان کار را برای انجام وظایفی مانند تراشیدن بتن از پنج روز، تا فقط یک روز را دارا هستند. لباس های بیونیک می توانند تاثیر مثبتی بر سلامت و ایمنی داشته باشند، و باعث افزایش کارایی و بهره وری در محل پروژه ساخت و ساز می شود. اما در حال حاضر استفاده از لباس بیونیک در ساخت و ساز غیر معمول است.

جلیقه ایمنی هوشمند

یکی دیگر از نیازهای شغلی، جلیقه ایمنی است. یکی از ویژگی های جلیقه ایمنی که در حال به روز رسانی است قابلیت مکانی یابی و ردیابی است. برخی از ویژگی ها دیگر عبارت اند از نظارت بر فعالیت های کارگران، مسافت طی شده، درجه حرارت و ساعت کار که سعی می شود در جلیقه ایمنی هوشمند به آن توجه شود.

با استفاده از GPS، مناطق خطر را می توان تعریف کرد و اگر یک کارگر وارد این مناطق شود، جلیقه هشدار می دهد تا مانع از ورود کارگران به منطقه خطر شود. دکمه های تماس اضطراری نیز برای شرایط اضطراری وجود دارد که در آن کارکنان از مکان دقیق همکاران آسیب دیده خود مطلع می شوند. جلیقه هوشمند ابزار بسیار مؤثر برای ردیابی، بهره وری، ایمنی و فعال ساختن شرکت ها است.

عینک هوشمند

اگرچه کلاه های هوشمند، جلیقه ها و لباس های بیونیک دارای مزایایی بی شمار هستند، اما با قیمت بالا نیز عرضه می شوند. برای شرکت های کوچکتر که مایل به استفاده از آخرین فن آوری روز هستند، عینک های هوشمند نقطه شروع مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. شبیه به عینک های هوشمند مورد استفاده در حوزه مصرف کننده مانند Google Glass، بسیاری از این ویژگی ها نیز می توانند در ساخت و ساز استفاده شوند.

کاربران عینک های هوشمند توانایی کنترل آنچه را که در لنز خود مشاهده می کنند، با چرخاندن چشم ها در جهت های خاص دارند.

کاربر همچنین می تواند با استفاده از عینک ها، نقشه ها، دستورالعمل ها را در اختیار داشته باشد. استفاده از عینک های هوشمند می تواند نیاز به برنامه های بزرگ و کاغذی را از بین ببرد. همه چیز قابل حمل و قابل دسترس است. این دستگاه ها همچنین توانایی ضبط تصاویر، فیلم ها و دستورات صوتی را دارند که با برنامه های همراه یکپارچه شده اند.

آمتیست

برچسب ها:

صنعت ،ساختمان ،ایمنی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman