محصولات نانو، تجاری سازی می شوند

محصولات نانو، تجاری سازی می شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۲

چهار قرارداد همکاری تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانو فناوری منعقد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، ستاد نانو در راستای ارتباط صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب شبکه تبادل فناوری تاکنون ۱۷۶ پروژه موفق میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت اجرایی کرده است.

در این راستا در روز پایانی دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو چهار قرارداد همکاری و تجاری‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی به امضا رسید.

این فناوری‌ها به این شرح است:

* دیوارپوش مقاوم به اشعه UV

* فعالیت‌های تحقیق و توسعه تطبیقی جهت تولید گرافن اکساید عامل‌دار شده برای پنل‌های ساختمانی

* دستکش آنتی‌باکتریال برای البسه

* انتقال فناوری و نانو مواد آنتی باکتریال

دکتر علی محمد سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد نانو در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی با تاکید بر اینکه جاده اقتصاد، صنعت و تولید دائم در حال پیچش و تغییرات است، گفت: با توجه به سرعت توسعه فناوری‌های نوین اگر صنعت نتواند در این پیچش همراه باشد، جا مانده و دچار مشکل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه فناوری نانو کمک کند تا تعداد زیادی از شرکت‌های موجود در کشور در این مسیر اقتصادی جدید حرکت کنند و جا نمانند.

سلطانی با بیان اینکه شرکتهای فناور باید با واحدهای صنعتی پیش بروند، چرا که به تنهایی نمی‌توانند عمل کنند، اظهار کرد: در اقتصاد پایدار، واحدهای صنعتی باید از فناوری‌های نوین استفاده کنند.

مدیر دبیرخانه ستاد نانو تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی درک کرده‌اند که با استفاده از فناوری نانو می‌توانند به ارزش افزوده بالا دست یابند.

ایسنا

برچسب ها:

نانو ،دیوارپوش ،صنعت 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman